Frenzy Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2012 Ik ben vanmiddag met haar bij de dierenarts geweest maar, hij kon niks vinden. Hij denkt dat het afvallen komt door een combinatie van stress en pijn van de oren. Mag haar in ieder geval niet meer in de ren zetten voorlopig maar, dat was toch al de bedoeling. Wel vond hij haar oren veel te lang voor franse hangoor en hij denkt dat ze gewoon te veel doorgefokt is.Nu ze weer opgedroogd is van het bad en in de schuur zit, ziet ze er een stuk beter uit. Zal voor haar ook wel fijner voelen, nu er niet meer steeds aarde op het open gedeelte van haar oren komt.Heb vanmiddag nog een nieuwe zak voor gehaald bij de groothandel en het gelijk even gezegd. Ook zij zagen wel in dat de oren te lang waren voor een franse hangoor dus ik mocht haar komen ruilen voor een ander konijn. Het is geen pak suiker dus dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Frenzy Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2012 Aniek, ik heb dus net een zak gehaald van 10 kg dus kijk het even aan als het niet binnen een paar dagen veranderd haal ik nog even een gewone zak biks. Heb geen idee wat ze nu weegt maar, kan haar zo wel even op de weegschaal zetten.
Aniek Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Heeft de dierenarts de ontlasting ook onder de microscoop bekeken?Ik ben benieuwd hoeveel ze weegt en zou je aanraden elke dag haar op een nauwkeurige digitale weegschaal te gaan wegen. Ze glippen zo snel tussen je vingers door...
Frenzy Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2012 Ja de dierenarts heeft het inderdaad onder de microscoop bekeken van beide konijnen maar, zag niks. Heb haar net gewogen en ze weegt nog maar 2,5 kg :frown:
Bootje10 Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 oew, das niet veel.Dan maar hopen dat ze weer gaat aankomen!Ik vind haar trouwens wel op FH lijken hoor alleen de oren zijn te lang en ze lijken ook best smal, of lijkt dat maar zo, want FH's hebben meestal wel wat bredere oren.
Aniek Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Dat is niet veel, maar hoeft ook niet heel, heel weinig te zijn. Ik zou echt adviseren haar dagelijks op hetzelfde tijdstip met een goede digitale weegschaal te wegen.
Reusje Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Het is zeker en vast een kruising met een Engelse hangoor. De nagels goed kort houden is het enigste wat je kan doen om beschadiging van haar oren te voorkomen. Geen elastieken of dergelijke aan haar oren doen.Fokkers van Engelse hangoren kijken echt constant hun nagels na. Ze wegen veel minder dan Franse hangoren hoor. Volwassen hangen ze rond de 4 kg tegenover Franse rond de 6 kg.Als je bang bent voor wormen laat je haar en ook het andere konijn best inspuiten met Ivomec.
Nicky_the Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 (aangepast) Dat constant aankomen en afvallen zou mij wel zorgen baten bij een ouder konijn, maar ook bij een jong konijn.Was je dierenarts wel konijn kundig? Heb je wat voor de oren gekregen?Nog even over dat badderen.. Dat kun je voortaan beter niet meer doen. Konijnen vinden dat over het algemeen niet leuk en het kan (vooral in de zomer) zorgen voor maden onder de huid van je konijn..Een konijn kan zichzelf heel goed onderhouden. Wanneer dit op de een of andere manier echt niet meer lukt, zou je het eerst met een vochtig washandje kunnen proberen. Lukt die niet, dan pas zou ik een lauw warm badje doen en heeel goed drogen voordat ze naar buiten of in de schuur gaat.Ik hoop dat hij snel vooruitgang boekt.Je zou (rustig opbouwen!) rode bieten, erwtenvlokken en paardenbloem kunnen geven. Dat is goed voor de gewicht toename, huid en pels. 5 oktober 2012 aangepast door Nicky_the
Frenzy Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Even een update, het gaat goed met de voedster. Ze komt goed aan je ziet het zelfs, ook de vacht ziet er een stuk beter uit. Alleen de oren dat blijft wel een probleem. Doordat ze nu in de schuur zit en als ondergrond beton heeft zijn de oren gaan indrogen maar, het onderste gedeelte van haar oor is naar boven toe gaan krullen. Ze lijkt er helemaal geen last van te hebben en nu hangen de oren niet meer op de grond maar, toch hoort het natuurlijk niet zo.
beatrix Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Hallo Frenzy,Zo op de foto te zien is het geen Engelse hangoor. Ben namelijk net vanmiddag naar kleindiershow geweest waar ze een aantal Engelse hangoren hadden. Wel zijn die Engelse hangoren erg mager met hele spitse kop. Erg mooie dieren om te zien, maar die oren lijken me lastig. Misschien inderdaad vragen aan een fokker hoe je dat oplost met die oren.Beatrix
Nicky_the Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Even een update, het gaat goed met de voedster. Ze komt goed aan je ziet het zelfs, ook de vacht ziet er een stuk beter uit. Alleen de oren dat blijft wel een probleem. Doordat ze nu in de schuur zit en als ondergrond beton heeft zijn de oren gaan indrogen maar, het onderste gedeelte van haar oor is naar boven toe gaan krullen. Ze lijkt er helemaal geen last van te hebben en nu hangen de oren niet meer op de grond maar, toch hoort het natuurlijk niet zo.Vroeger coupeerden ze de oren en staarten van diverse honden zodat deze niet verwond konden worden. Tegenwoordig mag dit alleen nog wanneer er een medische noodzaak is. Misschien kunnen ze dit ook bij konijnen doen?Ik vind het zielig, maar aldoor op je oren lopen lijkt mij erg pijnlijk..
Aanbevolen berichten