Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

een paar dagen geleden is artrose in de rug bij mijn franse hangoor geconstateerd. heeft iemand hier ervaring mee? ik moet nu pijnstilling voor onbepaalde tijd toedienen. ik heb trouwens ook een plasbak met hele lage instap nodig..

ik hoor graag van jullie:)

Geplaatst:

Oh, da's niet zo mooi. Ik weet dat Wupsie hier op het forum een duitse hangoor heeft met rugproblemen. Veel van de dingen die zij doet voor haar konijn kun je misschien ook op jouw FH toepassen.

Verder zou je hem kunnen ondersteunen met bepaalde suplementen, maar ik weet zo uit mijn hoofd niet welke. Daar zou ik even mijn boeken op moeten naslaan...

Is fysiotherapie nog een optie voor hem om zijn rug- en achterhandspieren te versterken?

Geplaatst:

ja dat weet ik eigenlijk niet.. hij functioneert normaal alleen het in en uit de kooi springen en op zn plasbak gaat moeilijk. voornamelijk op zijn bak gaan.. dat doet hij niet meer, ik wil zowieso glucosamine gaan geven alleen ben er nog niet uit welke.. doordat hij last heeft van zijn rug, plast hij moeilijk...

kben dus opzoek naar een plasbak met lagen instap en ik wil ook een andere kooi kopen of maken om zijn rug te ontlasten.

Geplaatst:

ja zou kunnen alleen is dat te klein voor mijn konijn en hij zal er mee gaan gooien.. hij houdt ervan om zijn kooi te verbouwen;) iig bedankt voor het idee.

Geplaatst:

Je zou even contact kunnen opnemen met een dierenfysio om de mogelijkheden te bekijken. Ik heb morgen een lange dag school, maar ik zal woensdag of donderdag even kijken naar wat ondersteunende middelen tegen artrose. Hoe oud is je FH? Het is belangrijk om zijn spieren in goede conditie te houden zodat de spieren de bewegingen kunnen opvangen en dit niet op de wervelkolom zelf terecht komt.

Wat voor verblijf woont hij?

Geplaatst:

mijn FH wordt over 3 maanden 4 jaar. hij zit in een binnendraadkooi maar loopt de hele dag los in huis. hij heeft er overdag weinig last van meer s'avonds. ik geef hem ook metacam voor pijnstilling dit helpt wel.

Geplaatst:
maar ik zal woensdag of donderdag even kijken naar wat ondersteunende middelen tegen artrose.

Dan blijf ik dit topic eventjes meevolgen komende dagen.

Ik heb hier een ouder dametje (7,5) dat artrose in haar voorpootjes begint te krijgen.

Ik ben nog niet met pijnstilling begonnen, aangezien ze nog rent en springt, maar houd het goed in de gaten.

Zodra het nodig is begin ik daar natuurlijk mee, maar zolang ik het nog uit kan stellen, graag.

Ondersteundende middelen had ik nog niet eens aan gedacht.

Geplaatst:

ja ik heb van de DA metacam gekregen, hij heeft ook pijn bij het plassen, het gaat nu stukken beter dus ik ga over een paar dagen weer de DA bellen over hoe nu verder. het liefts wil ik ook niet elke dag geven. daarnaast ga ik hem ook hem ook veel kruidengeven. ik heb ook een snugglesafe en ik merk dat warmte bij hem wel helpt. hij vindt het iig erg lekker. ik wil glucosamine gaan geven alleen weet nog niet welke, ga het ook met de DA overleggen.

Geplaatst:

ik heb straks een telefonisch gesprek met de arts zodat ik allerlei vragen kan stellen ivm de pijnstiling. ik zit namelijk met best veel vragen, daarnaast wil ik graag weten hoe ik het hem aangenamer kan maken. trouwens ik heb een plasbak gekocht vandaag, met lage instap. nu maar hopen dat hij zijn behoefte erin gaat doen.

Geplaatst:

Had je toevallig al eens contact met Wupsie gezocht? Zij heeft ook nog vast veel tips voor je.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .