pxsy Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Hallo allemaal,Ik kom net terug van de dierenarts waar ik Puck heb opgehaald na castratie/sterilisatie.Ze zit net weer lekker in haar kooi, en ik heb wat stukjes witlof, komkommer en wat brokjes voor haar neer gelegd (en natuurlijk hooi). Er liggn al drie keutels dus daar ben ik erg blij mee. Verder is er bij binnenkomst in de kooi, zo ver ik kon zien één brokje gegeten. Best oke dus voor die paar minuten die we thuis zijn. (nu ik dit typ zie ik nog een aantal brokjes gepikt worden)Maar goed eten enzo komt hopelijk wel maar ik heb wel een vraag over het rompertje dat ze aan heeft. Ze lijkt er niet heel gelukkig mee. Ze loopt heel gek en kan zich moeilijk omdraaien. ook als ze gaat liggen op haar zij blijft een pootje zo moeilijk om hoog staan. al met al lijkt ze er een beetje onbeholpen mee en kan ze niet bewegen zoals ze anders doet) en ze valt zo af en toe ook om.Kom dat door het pakje? of is ze gewoon nog suf van de operatie en moet ze wennen aan het feit dat ze iets aan heeft?Naar mijn idee zit het pakje vrij strak, zijn er meer mensen wie een konijn met pakje hebben gehad? en hoort dat zo strak?ik zal me wel druk maken om niks, ik bedoel de dierenarts zal ook wel hebben gekeken of het pakje goed zat. maar ik dacht vragen kan geen kwaad. misschien zijn er meer konijnen die rompertjes aan gehad hebben. stelt mij ook weer gerust.
Caatje1988 Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Lijkt me idd erg onhandig voor je nijn...Ik heb mijn voedster ook laten castreren, die had bij thuiskomst alleen een paar hechtingen in haar buik zitten( en een kale plek XD) ging allemaal goedMisschien dat je voedster bij het wakker worden teveel aan de hechtingen zat te likken, dat de dierenarts daarom een rompertje om heeft gedaan( enigste reden waarom ik kan bedenken) Maar dan krijgen ze meestal een lampenkap om hun hoofd heen...Ik heb het nog niet gehoord of gezien dat iemand ze konijn een verband om kreeg na een castratie...Als ze er onhandig mee blijft doen zou ik ff je dierenarts bellen om te vragen of je het eraf mag halen.Wel goed dat ze aan het eten eb keutelen is Suc6 verder nog moet weer helemaal goedkomen
Elvje Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik had anders graag zo'n rompertje gehad na de castratie van mijn voedster.Mijn voedster had namelijk de hele wond opengetrokken, met als gevolg dat ze dus compleet open lag en we om de paar dagen weer naar de dierenarts moesten. Uiteindelijk goed afgelopen, gelukkig.
pxsy Geplaatst: 1 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2012 Mmm.. nee dat open trekken van de wond klinkt ook niet heel fijn. Misschien dat ik er nog maar even in dat rompertje laat dan. Ziet er gewoon zo zielig en onbeholpen uit.. maarja het beestje is natuurlijk ook niet gewend om een pakje aan te hebben. misschien dat ik me daarom te veel zorgen maak dat het te strak zit.Hoe lang na de castratie mag het duren voordat ze weer goed gaat eten en keutelen? toen we net terug waren heeft ze wel wat gekeuteld (7 keutels ofzo?) en er zijn 4 brokjes gegeten en 3 hapjes witlof.De castratie van mijn ram was zo gedaan en die at al als een gek toen we hem bij de dierenarts op haalde. Dus ik weet niet heel goed wat ik nu kan verwachten, aangezien dit ook wel een heftigere ingreep is. Alles wat ik aanbied hoeft ze in ieder geval niet.
Elvje Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik zou gewoon even kijken of ze met rompertje blijft functioneren, hindert haar erg, dan is de oplossing natuurlijk simpel. Binnen een paar dagen zit je een stuk veiliger.Ik zou haar gewoon regelmatig iets aanbieden, liever regelmatig een klein beetje eten dan helemaal niets natuurlijk. Als er weinig in gaat, komt er ook weinig uit. Zolang ze maar niet richting de 12u niet eten gaat, in verband met risico op stilliggende darmen.
Domino Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Bij mijn konijn zat er een grote witte pleister op geplakt en daar zijn ze keurig vanaf gebleven.
Aanbevolen berichten