Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen wij Stamper net hadden viel het mij al snel op dat hij toch wel erg vaak ziek was en dan veel last van zijn oogjes kreeg. Deze werden dan helemaal rood en begonnen te tranen en dicht te zitten. Echt heel zielig.

Meneer lag dan heel zielig als een hoopje ellende in zijn hok. Vaak duurde dit een dag en was het vervolgens weer goed. Op een gegeven moment begon ik een verband te zien met het eten wat wij gaven. Zo had hij een houtenrol met een mengels van peterselie erin. Elke keer als hij dit had gehad, was het weer helemaal mis. Gaf ik het een tijd niet, was er niks aan de hand.

Krijgt hij iets waar hij niet tegen kan, dan is hij binnen een paar uur ziek.

Stamper blijkt op vrijwel alle snacks te reageren maar ook op gezonde dingen zoals SS brokken en Beaphar brokken.

Een paar kleine brokjes kunnen al een heftige allergische reactie bij hem uitlokken. Gelukkig kan hij wel tegen HFST brokken en gaat het met de meeste soorten hooi en groente ook goed. Het is alleen wel erg goed opletten wat ik hem geef.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwt of het vaker voorkomt dat een konijn zo heftig reageert op bepaalde voedingsmiddelen. Zijn er toevallig meer mensen op het forum die hier ervaring mee hebben?

Geplaatst:

Mijn ram heeft wel snel dat hij zijn bdk's laat liggen (ooral bij brandnetels, maar er lijkt een verband te zijn met dingen die veel eiwitten bevatten).

Verder lijkt hij met tomaat en paprika inderdaad ook snel een witte uitscheiding uit zijn ogen te hebben en een rode rand om zijn ogen. Wanneer ik geen tomaat en geen paprika geef, lijkt dit probleem er ook niet te zijn.

Ik herinner me ook nog een topic over een konijn die een knal rode huid kreeg van fibafirst. Hierna kwamen er nog een paar topics van konijnen die op fibafirst reageerden.

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat er meer konijnen zijn die sterk reageren op bepaalde voedingsmiddelen.

Ik vind het vaak behoorlijk lastig omdat mijn ram op veel verschillende voedingsmiddelen reageert en ook op voedingsmiddelen waarbij je het niet verwacht zoals SS en Beaphar brokken. Ik moet altijd zo uitkijken wat ik hem geef.

Zover ik weet bestaat er geen allergie test voor konijnen, anders had ik dat in dit geval wel erg handig gevonden.

Gelukkig doet een strikt dieet wonderen. Ik vind het soms alleen wel zielig dat ik hem zoveel lekkere dingen moet ontzeggen.

Maar liever dat dan dat hij steeds zo ziek is. Bij nieuwe dingen heb ik altijd zoiets van zal Stamper daar wel goed op reageren?

Het is altijd afwachten.

aangepast door Stamper2011
Geplaatst:

Zou het mogelijk zijn dat hij allergisch is aan de stog waarmee de brok aanelkaar gehouden wordt ?

Bij de meeste dingen wordt daar iets bijgevoegd om het in brok persen te behouden.

Geplaatst:

Probeer eens om de samenstellingen van de producten waar hij op reageert te gaan vergelijken met degene waar hij niet op reageert.

Misschien valt je al direct een ding op dat bij de andere 2 aanwezig is en bij HFST niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .