Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik doe net een checkup zoals elke zondag en ik bekijk ook de tandjes dan.

Nu zie ik één van mijn rammen dat zijn onderste tanden helemaal afgebroken zijn.

Ik heb dit niet eerder gemerkt omdat hij alles opeten zoals normaal. Niets bleef liggen.

Kan ik daar iets aan doen? Dat moet toch pijn doen als hij kauwt?

En hoe kan zoiets afbreken? Hij zit al even alleen -dus van te vechten kan het ook niet zijn- omdat hij nog moet gecastreerd worden (DA komt woensdag, dan kan ik zijn tanden wel even laten zien).

Maar wou nu toch al weten of het erg is.. ?

Ik denk niet dat de DA er iets aan zou kunnen doen..

Geplaatst:

Je zou moeten bekijken of zijn lip niet beschadigd door een eventueel scherp randje, maar verder zou ik me niet te druk maken als de eventuele restanten gewoon wit zijn en hij normaal blijft eten en keutelen.

De tanden van konijnen groeien hun hele leven lang, dus het zou vanzelf weer terug moeten komen.

Weet je ook waardoor het mss wel gekomen is? Is hij mss aan het tralies knagen?

Geplaatst:

Ja hij eet eet nog altijd goed en is even actief en keutelt ook normaal. Daar straks had ik toch geen wondjes gezien op zijn lip, ga straks nog eens kijken.

Awel ik weet dat zelf niet hoe het zou kunnen afgebroken zijn.. Vandaar mijn vraag.

Heel zijn hok is van hout met kippendraad. En hij zit er toch al even in.

Geplaatst:

Het kan zijn dat hij met deze tanden in de draad is blijven hangen. Inderdaad die groeien terug aan maar wel even kijken of ze terug mooi recht groeien. Soms kunnen ze door af te breken ook uit hun stand staan. Daarna gaan ze scheef groeien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .