Linos Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 Hallo, Gister ben ik met mijn konijn naar de dierenarts geweest. Deze bevestigde mijn vermoeden: een gasbuik. Het konijn heeft prikjes gehad en ik heb medicijnen meegekregen. Ook heb ik gister dwang gevoerd. Deze ochtend wil mijn konijn kleine stukjes witlof eten, en een beetje gras. Al een hele verbetering. Ik heb echter nog een aantal vragen. De dierenarts zei dat ik met dwangvoeren mocht stoppen wanneer het konijn begint te eten. Dat doet ze nu, maar is dat wel genoeg eten? ze krijgt aanzienlijk minder binnen dan dat ze normaal eet natuurlijk. En daarnaast, zijn de medicijnen voor pijnstilling/de darmen nog nodig? Dankjulliewel.
Domino Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 Die medicijnen moet je blijven geven totdat je konijn weer goed eet en keuteld. Ik zou niet teveel dwangvoeren als ze een gasbuik hebben, die maag staat al zo onder spanning. Mijn mening: eerst gas eruit en dan pas voer erin. Als ze zelf weer wat eet is dat geweldig, nu nog keutels ik zou haar zoveel mogelijk stimuleren om zelf te eten. Ik pak ook altijd dingen die ze het lekkerste vinden. Vaak zijn dat groentes die ze als eerste weer nemen.
Aanbevolen berichten