kaatje_39 Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Ik zag dit topic en dacht oh nee he. Je doet alles wat je kan maar ik weet hoe zwaar het is. Heel veel sterkte en ik denk aan je! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Dank je wel! Alle steun hier doet me heel goed. Stampertje heeft net weer wat electrolyten gedronken en vond het erg prettig. Ik vind m toch ene beetje koel aanvoelen en het is hier 21,5 graad in huis. Ik heb 2 kussenslopen gepakt, opgevouwen en over hem heengelegd. En daar bovenop weer een handdoek, zodat er ook geen tocht bij komt.Denk dat ik morgen toch ff een Snugglesafe ga halen, kan je die bij de Pet's Place halen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Nee volgens mij niet of je moet geluk hebben, maar tot nu toe heb ik ze alleen maar online gezien. Ik duim nog steeds, heb de hele dag je topic zitten volgen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Wat je al kan doen, als je je daar beter bij voelt, is een fles vullen met warm water, die in een handdoek wikkelen en hem geven. Hij is, sorry, zo ziek dat hij er vast niet aan zal knabbelen. Dan kan je morgen nog een Snugglesafe halen. Wel niet te warm, want hij kan er moeilijk zelf van weg als hij het te warm vindt. Ook hier draaien de duimen en pootjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 En een warmtemat? Ik heb nl voor mijn rug van iemand een electrische deken geval geleend maar dan in het klein. Zou dat kunnen of liever niet? Ik weet niet of die dingen nl bestand zijn tegen plasjes. Er zit wel een plastic hoes omheen.Knabbelen doet hij idd niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Geen ervaring mee. Wordt zo'n ding erg warm? Plasjes was inderdaad mijn eerste gedachte, maar aangezien er een hoes omheen zit ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Ik vond m wel redelijk warm worden op stand 1, vandaar ook dat ik er een beetje huiverig voor ben. Aan de andere kant: ik heb er een dikke ouderwetse dweil in liggen. Dat ding is nl wit en gemakkelijk te zien of hij ook plast en keutelt.Zelfs mijn man is behoorlijk aangedaan. Hij zit steeds even te kijken en te knuffelen met m (en te kletsen). Hij heeft al gezegd dat als er nog meer dierenarts kosten komen, hij dit absoluut geen probleem vindt, maar dat wel het wel reeel moeten zien qua Stampertjes toestand, dus geen lijdensweg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Probleem is dat Stamper niet zelf weg kan van de mat als hij het te warm vindt. Weet het niet ... Wat een tweestrijd ... je wil vechten maar als het een hopeloze zaak is wil je ook niet rekken. Vooral dat laatste, ik heb ooit te lang gewacht ... voel je niet schuldig als de de beslissing neemt, je doet het voor het welzijn van het diertje. Maar laten we toch positief blijven, he. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ilse42 Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 z`n warmte ding heb ik ook, als je er een vuilniszak om heen doet kan hij ook tegen plasjes en het word niet te warm, daarop stampertje met de handdoek waar hij op ligt, misschien is dat een idee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Wellicht dat je eventueel bij een dierenarts als je die niet zelf hebt een thermometer kan lenen, dan kan je dat goed controleren, want straks heeft hij het het veel te warm en kan hij niet weg.Ik hoop echt dat hij opknapt, de duimen blijven draaien, geef het even de tijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Aniek heeft me vandaag teruggebeld en zei tegen me: geef het 48 uur de tijd. Dus dat doen we en ik hoop dat hij maandag weer wat is opgeknapt. Maar ik vind het wel heel erg fijn dat mijn man me zo steunt, hij zit er zelf ook heel aangedaan bij. Hij vindt het heel erg, ook voor mij. En hij helpt me heel goed. Ik til bv Stamper op en hij verwijderd de keutels en zorgt dat de dweil weer zo ligt dat hij lekker kan liggen.We hebben besloten om de kachel in de erker (het verblijf van Stamper) aan te draaiien en dan vannacht de kachel op 22 graden te zetten. Een fles past nl niet in zijn doosje en ik wil hem zo min mogelijk verplaatsen. Ik zet de doos wel op de grond, want stel dat hij vannacht toch gaat bewegen en hij kukelt naar beneden, moet er niet aan denken.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Aniek, ik heb wel een thermometer en vaseline in huis, maar kan ik dat zo doen? Ik ben er een beetje huiverig voor. En hoe moet de temperatuur zijn dan? Jammer dat mijn oorthermometer niet meer werkt.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Het mooiste zou zijn als een dierenarts je het morgen voor zou kunnen doen natuurlijk, ik zelf gebruik een digitale thermometer en wat glijmiddel in het poepertje, niet te ondiep zeg maar, middenweg er tussen. Ideaal is tussen 38,5 en 39,5. Vaseline durf ik zo niet te zeggen of ik dat zou doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Hmmm morgen dat dan maar in huis halen. Want dat heb ik niet. Hoe ver moet dat ijzeren deeltje dan nog zichtbaar zijn, de helft of moet die er echt in? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Een paar weken terug was er hier een actie op babythermometers, die hebben een flexibele, zachte 'punt', is dat geen optie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Waar haal je die? Bij de Kruidvat of zo? Ik ben nl niet zo into babyspulletjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Het hele ijzeren deel doe ik er in bij de konijntjes en vaak nog wat meer, ik zou morgen anders de DA is vragen als ik jou was.Ik gebruik zelf gewoon digitale ijzeren, ook bij hele jonge konijntjes vanaf een week of 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
juudjuhlove Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Heel veel sterkte en succes met Stampertje!Hij moet het gewoon redden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2012 Ik zal morgen bellen.Ik wil even melden dat hij goed eet. Ik bied hem elk uur de kruidenpesto aan (er zit geen olie in, maar het lijkt echt op pesto) en hij likt er goed van, de helft van het prutje is al op. Ik heb monddoekjes bij de Hema gehaald (wilde een slabbetje kopen maar daar is hij te klein voor). Dat helpt goed tegen het smeren en het merendeel komt echt in zijn mond terecht.Daarna krijgt hij nog even electrolyten en dat vindt Stamper heel lekker. Hij is ondertussen al wat warmer vanwege het toedekken en de kachel staat hoger. Ik ga zo naar bed en zet de wekker op half 2. Daarna om 4 uur en dan om half 7. Moet om half 8 met mijn man bij de prikpost zijn dus dan kan ik gelijk daarna ook weer een voeding erin doen.Ik denk erover om morgen bij de drogist een kruik te kopen met zo'n knuffel eromheen (speciaal voor baby's). Dan ligt hij lekker warm en zacht. Hij kan nou toch niks kapot kauwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Ik heb deze thermometer, Die is bij mijn weten voor dieren bedoeld. En dan wat glijmiddel van de dierenarts erbij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2012 Deze heeft de dierenarts ook.Update: toestand is nog hetzelfde, maar hij eet wel zelf. Ik heb recovery gemaakt en daar at hij goed van, een stuk of 6 theelepeltjes. Daarna nog 2 ml electrolyten en ik heb m nu weer in z'n verblijf gezet (wel in de doos hoor).Hij is nog net zo verlamd als een paar uur terug, ik hoop echt dat hij in de loop van morgen wat beter is, want ik vind het echt heel erg eng. Ik kruip nu weer mijn mandje in en de wekker staat rond 4 uur, half 5. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2012 Update: ik kwam net bij hem en ik zag dat hij had geprobeerd zich te verroeren, dus hij lag niet helemaal goed. Ik heb hem voorzichtiger er weer uit gehaald (had het eigenlijk even een keer willen overslaan, maar ja nu moest het wel) en ik merkte dat hij ietsjes minder slap aanvoelde. Echt maar heel ietsjes. Zijn verblijfje opnieuw opgemaakt, zijn kontje weer vrijgemaakt van keutels (zodra hij weer wat sterker is, maak ik z'n buik en kontje wel een keertje goed schoon met een washandje, maar ik vind dat voor hem nu teveel gehannes en gestress).Weer voorzichtig neergelegd en 2 kussenslopen naast hem neergelegd, zodat hij nu ook weer goed ingepakt zat. Zijn oortjes bewogen heel ietsjes, dat heb ik m de hele dag nog niet zien doen.Ik heb hem wederom recovery gegeven en hij likte het heel gretig op en als ik de lepel weg wilde halen, omdat de restjes vastgekoekt zaten, deed hij steeds een mislukte poging om me tegen te houden. Hij heeft er best een flink aantal lepels van gehad. Ook 2 ml electrolyten gingen er in en 1,5 spuitje met gewoon water vond hij erg fijn. Toen merkte ik dat Stamper flink moe begon te worden, dus heb ik m weer terug gezet in z'n verblijf.Ik merk dus een heel klein verschil op tov gisteren en daar ben ik al heel erg blij mee. Het is heel subtiel, maar jullie kennen dat gevoel denk ik wel.Nou, ik ga weer slapen, want om half 7 gaat nogmaals de wekker. Denk dat het vandaag een slaap-wakker dagje gaat worden... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Hopelijk zet die lijn zich voort, dat ie weer opkrabbeld. Gelukkig ben je vandaag vrij. Succes he! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annelies en Basje Geplaatst: 28 september 2012 Delen Geplaatst: 28 september 2012 Ik heb ook al zo'n slaap-wakker dag moeten houden, ik vergeleek het met de zorg voor een pas geboren (mensen)babytje, dat bood een beetje troost. De subtiele veranderingen van stampertje klinken goed! Ik duim nog steeds en zometeen gaat het kaarsje weer aan. Komaan stampertje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2012 En daar zijn we weer! Stampertje tilde zelf zijn hoofdje op zodat ik de slab eronder kon doen. Zo blij! En als ik de lepel weghaal, probeert hij de lepel te volgen, want hij is het er niet mee eens omdat er nog wat opligt. Maar dat krijgt hij helaas niet weg.Hij heeft behoorlijk wat lepeltjes gehad. Ik moet het wel steeds verdunnen met water, want hij krijgt het vastere voedsel niet naar binnen, maar ik had vorige week een gesprek met de dierenarts en zij zei toen dat het niet uitmaakt dat je het steeds verdunt, als ze het uiteindelijk maar binnen krijgen. Voor de zekerheid toch nog 2 spuitjes electrolyten erachteraan en nog 2 spuitjes water..Ik houd hem dat voor hoor en spuit heel voorzichtig (het is een 1 ml spuit) bij zijn tandjes en hij likt het zelf op, wil hem niet laten stikken, dus ik ben erg voorzichtig. Hij morst nauwelijks (ik check uiteraard de slab, maar het meeste is dwangvoeding).@ Annnelies: zo houd ik het mezelf ook voor. Ik ben per slot van rekening z'n pleegmammie dus als ze ziek zijn, hoort daar extra zorg bij.Het is iets intensiever dat zijn eerste 2 daagjes, toen zette ik 1x de wekker en nu 3x keer. Ben wel heel erg moe en denk dat ik de fysio af ga bellen voor vandaag, dat ik me niet lekker voel. Denk niet dat het verstandig is om ver te rijden alleen. Moet straks wel naar de prikpost, maar dan zit mijn man naast me.Ik wil nog wel even als kanttekening plaatsen dat Stampertje een zeer gemakkelijk patientje is. Hij is dol op spuitjes (associatie met zijn melk natuurlijk) en doet heel erg zijn best. Zeg ook steeds dat ik erg trots op m ben en hij krijgt knuffels in overvloed, in de hoop dat het nog meer stimuleert. Omdat het een flessennijn is, heb ik gelukkig geen drama's met wild wordend konijn (hij vindt het juist fijn als je hem optilt, hij gaat er echt voor opzitten) die een behandeling moet ondergaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten