BeBunz Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Een tijdje ben ik uit de running geweest door dat ik in het ziekenhuis heb gelegen.Hierdoor heb ik dus ff geen overzicht over het eten en bewegingspatroon van Terrence gehad.Denk toen ik in het ziekenhuis lag, dat hij weinig bewoog omdat mijn vriend elke dag bij mij was.Maar ik merk dat hij erg veel honger heeft de laatste tijd en zie echt dat ie te dik is geworden.Kin kwabje en nog net geen kontkwabje.Ik merk ook dat hij zijn hooi laat staan en helemaal op zijn eetbakje met biks vliegt als ik dat aanvul, terwijl dat bakje leeg is als ik dat vul (vul maar 1x per dag 2 handjes)Dus ik heb al minder voer gegeven en meer hooi, ik merk dat hij wel het hooi weer eet, maar heeft nog steeds enorm veel honger en beweegt echt minder. Morgen wil ik wat dozen halen en een soort parcour maken zodat ie weer iets van beweging heeft, maar hoe pak ik zijn dieet goed aan.
Annelies en Basje Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Ik zou beginnen met het wegen van je konijntje en dan de juiste hoeveelheid bix geven op basis van zijn gewicht. Voor gewoon voer is de richtlijn 25 gram per kg volwassen gezond konijn, voor SS en gelijkaardig is dat 15 gram. Dus als hij normaalgezien 2kg zou moeten wegen (maar nu bv 2,2 kg weegt), zou ik 50gram geven. Ik zou ook stoppen met het geven van erg suikerrijk eten indien ik dat zou geven: wortel, fruit, van die commerciele konijnensnoepjes,...Ik weet overigens niet of dit een "correcte/perfecte" manier van konijn dieten is, maar zo zou ik het dus doen. Uiteraard blijf je gewoon onbeperkt hooi geven.
BeBunz Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Gisteren avond had ik 1 handje biks gegeven en 1 bakje komkommerHet hooi flink verhoogd, maar hij eet zijn hooi niet en heeft ook zijn komkommer laten staanNet gooide hij zijn bakje door zijn hok, oftewel HONGER!!!Dus ik heb nog een handje biks gegevenIk voel me echt het slechtste baasje ter wereldIk bel zo de dierenarts voor een afspraak om te vragen hoe ik dit goed aan moet pakken
Annelies en Basje Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Konijntjes hebben altijd honger hoor, als ik Basje zou laten kiezen zou hij de hele dag niets anders doen dan lekkers eten: bixjes, groenten,.. Als het maar geen hooi is, want eikes, hooi!
Aanbevolen berichten