SavannahMulder Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Hoi, ik heb een nestje van 7 weken oud, 2 rammetjes en 1 voedster.Ik wil graag weten hoeveel jullie hebben betaalt voor een castratie.(Zodat ik het als het daar goedkoop is en in de buurt ook in die praktijk kan laten doen.)Mijn max is 30-35 euro.In de omgeving van Barneveld-Nijkerk
Sonja1990 Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Voor een castratie zit je al snel rond de 50 á 60 euro. Als ik bij een dierenarts zou gaan die maar 30 vraagt zou ik daar serieus mijn twijfels bij hebben of het wel goed gedaan word. Ik was voor mijn 2 mannen ongeveer 100 euro kwijt! Bij een andere dierenarts hier zou het 80 per konijn zijn ... Gewoon even rondbellen naar dierenartsen in de buurt. Maar let wel op als ze goedkoop zijn of ze het wel goed doen! Er staat op het forum ook ergens een lijstje met vragen die je kan stellen om te kijken of die dierenarts wel konijnkundig is. Bijv. hoeveel castraties ze uitvoeren, hoe vaak het mis gaat. En de meest belangrijke vraag; Moet je konijn vasten voor de operatie?Als een dierenarts op die laatste vraag antwoord dat het konijn een bepaalde tijd niet mag eten dan moet je daar zeker niet naar toe gaan! Maar goedkoop is castreren nou eenmaal niet, het is ook een behoorlijke ingreep!
SavannahMulder Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 Dank je maar ik hoorde ook van iemand die het voor 35 euro had gedaan, maar bedankt voor de tips !!
Aniek Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Hij is nu 7 weken dus kan nog niet gecastreerd worden, ik zou zeggen nog even doorsparen in de tijd. De meeste dierenartsen zijn de kosten tussen de 50 en 100 euro, even rondbellen dus
SavannahMulder Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 Ik weet dat het bij 8 pas mag maar ik wil de informatie graag nu al, oke maar iemand had het voor 30-35 euro klaar dus.Toch bedankt!!
Aniek Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 8 weken is ook nog te jong om te castreren?Ik zou als ik jou was gewoon de praktijken in de buurt rond bellen daar heb je meer aan wat het bij anderen kost die ver weg zitten.
SavannahMulder Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 (aangepast) Wij doen het bij 12 weken ongeveer denk ik...Plus dat rondbellen doe ik!!:he: 22 september 2012 aangepast door SavannahMulder
Aniek Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Dat lijkt me verstandig, met 10 weken scheiden van zijn zusjes. En dan is het wel zoeken naar een dierenarts die het met 3 maanden wil doen, die zijn er nog niet zoveel.Succes met bellen.
SavannahMulder Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 Mail me kan ook. :yes:
tash Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 zullen maar weinig artsen zijn die het voor die prijs doen hoor... meestal kom je al snel tussen de 80 en 90... en dan komt er nog medicatie bij (antibiotica en pijnstilling)
Nicky_the Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 (aangepast) Onder de 2,5 kilo is 50 euro, anders is het 55 euro incl. pijnstiller ed.Ik zou idd wel naar een konijnkundige da gaan.. 22 september 2012 aangepast door Nicky_the
Catelootje! Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Het beste is gewoon echt even rondbellen. Vaak ligt het ook aan de regio waar je woont, in de Randstad schijn je meer kwijt te zijn dan bijv. ergens in de Achterhoek. Althans, dat blijkt hier soms op het forum.
SavannahMulder Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Geplaatst: 23 september 2012 Dank je heb je een idee hoeveel het kost in omgeving Barneveld-Nijkerk? Bedankt voor de tips!
Christaaa Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 Volgens mij heb je het antwoord nu toch al een paar keer gehad. Meestal ergens tussen de 50 en 100 euro. Bel gewoon even wat dierenartsen, of verwacht je dat die hier op het forum komen om je antwoord te geven?Met 3 maanden castreren is soms mogelijk, maar ook heel vaak nog niet. Je moet wachten tot de ballen ingedaald zijn en bij sommigen is dat pas bij 5 of 6 maanden, soms zelfs nog later.
Christaaa Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 zullen maar weinig artsen zijn die het voor die prijs doen hoor... meestal kom je al snel tussen de 80 en 90... en dan komt er nog medicatie bij (antibiotica en pijnstilling)Antibiotica is niet nodig bij castratie. En pijnstilling meestal ook niet.
Catelootje! Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Ik weet zelfs niet eens waar Barneveld-Nijkerk ligt. Zoals al tig keer is gezegd, bellen is het beste.
Stamper2011 Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Ik was 72 euro kwijt voor de castratie van mijn ram. Hier in de omgeving lukte het ook niet goedkoper. Vrijwel overal vroegen ze er zelfs nog meer voor. Ga dus maar van 50-100 euro uit inplaats van 30-35 euro. Volgens mij ga je het voor dat bedrag echt niet voor elkaar krijgen.
Dollie Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Ik heb in 2010 mijn rammetje voor 45 euro laten castreren. Een jaar later wilde ik wederom een rammetje laten helpen, was het bij dezelfde dierenarts al €60,-. Volgens mij ligt het overal hie rin de buurt wel tegen die prijs of hoger.
Aanbevolen berichten