konijntje400 Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Hallo ik heb deze discussie gestart omdat mijn nijn van nu net 3 maanden steeds scheetjes laat en je hoort haar buik de hele tijd ik heb het pas net gehoord,ik denk dat het een beetje pijn doet want ze heeft ook plakpoep.Weet iemand wat het is?? Groetjes Hayden(de konijn met buikpijn)
konijntje400 Geplaatst: 17 september 2012 Auteur Geplaatst: 17 september 2012 Mix met groen voer en anders biks
elnienkjo Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Pardon?!?Hoeveel gram biks geef je en hoeveel groen. Bedoel je met mix gemengd voer?
elnienkjo Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Stop sowieso met gemengd voer want dat ik mcdonalds voer voor konijnen. En hoeveel gram biks en groen geef je? Welk merk biks?
konijntje400 Geplaatst: 17 september 2012 Auteur Geplaatst: 17 september 2012 ik koop het bij de dierenwinkel
Ainariel Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 We hebben het echt over een merk, zoals bij honden bv Pedigree, Bonzo, etc. En het is ook handig om te weten hoeveel groenvoer je haar geeft en wat voor soort. En ook hoeveel brokjes je haar geeft.Krijgt ze ook hooi van je? Dat is heel erg belangrijk!
Annelies en Basje Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Heeft ze buiten plakpoep en een rommelende buik nog symptomen? Eet ze bijvoorbeeld nog goed? Is ze nog levendig? Hoe lang is dit al aan de gang? Het is handig als je wat meer info schrijft in je openingspost en gericht kunt antwoorden op de vragen, dan kunnen we je beter helpen.Indien je twijfelt is naar een goede dierenarts gaan niet slecht.
JoBoris76 Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Als ik Binky zijn buik hard hoor rommelen heeft hij gas. Je mag het wel zachtjes horen borrelen maar niet nog een paar meter van je konijn vandaan.
konijntje400 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Geplaatst: 18 september 2012 Ze eet nu ff een baby potje haar favo mag ze dat ook hebben??
konijntje400 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Geplaatst: 18 september 2012 het is ponpoen peer en een heel piep klein beetje kip
Elvje Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Natuurlijk mag ze dat NIET hebben! Konijnen mogen geen dierlijke producten.
Anjo Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 waarom geef je haar een baby potje dan? eet ze nog gewoon haar eigen voer? ik zou dit niet doen als je konijn plakpoep heeft, er zitten waarschijnlijk veel suikers is. babypotjes kan je geven als dwangvoer (bijv. wortel smaak) maar niet als dagelijkse kost omdat dat zo lekker vind krijgt je konijn hooi? dat is erg belangrijk! en gemengd voer kan je zoals gezegd inderdaad beter vervangen door biks, bijvoorbeeld hope farms of selective. dat je konijn plakpoep heeft kan liggen aan verkeerde voeding en het gerommel in de buik ook. als je het niet vertrouwd naar de dierenarts maar ik denk dat je aan het voerpatroon al het een en ander kan verbeteren! succes
konijntje400 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Geplaatst: 18 september 2012 ja ze eet haar eigen voer maar dat moet ik gaan halen want het is oppie
konijntje400 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Geplaatst: 18 september 2012 Ze heeft geen plakpoep maar en nartuurlijk krijgen ze hooi
Sonja1990 Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Ik vind het raar dat je babyvoeding geeft omdat het voer op is. Het lijkt mij dN vrij normaal dat je zelf nieuw voer gaat halen. Als jij geen eten hebt eet je dan ook een zak chips in plaats van normaal eten?Als je een nijn neemt, dan zorg je er gewoon voor dat er altijd voer in huis is!
konijntje400 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Geplaatst: 18 september 2012 Ja heb net gehaald'' me broer had de zak konijnen voer vanmiddag opgemaakt
Jopvang Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Ik denk dat als je je konijn gewoon voer geeft dat het dan wel beter zou gaan, mocht dit niet zo zijn dan meteen naar de dierenarts! Gewoon voer houd in: onbeperkt hooi en vers water, biks wat niet gemengd is (bijv. sience selective) en elke dag een beetje groenvoer (o.a. Witlof, wortel en andijvie) hier aan vast houden en niets extra's meer geven! En al helemaal geen potjes met vlees!
Reusje Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Oei zeker aan zo een klein (jong) konijntje nooit babyvoeding gaan geven met vlees en dergelijke.Ik denk dat je best op de moment nood hebt aan zoveel mogelijk hier op bb te gaan lezen ivm tips voor voeding en dergelijke.
Annelies en Basje Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Oei zeker aan zo een klein (jong) konijntje nooit babyvoeding gaan geven met vlees en dergelijke.Ik denk dat je best op de moment nood hebt aan zoveel mogelijk hier op bb te gaan lezen ivm tips voor voeding en dergelijke.Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Aanbevolen berichten