Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, mijn konijn van 7,5 jaar heeft een ernstige ziekte EC, nou ziet mijn konijn er heel zielig uit met een hele scheve kop en hij valt elke keer om als hij probeert om naar me toe te lopen, ik ben naar de dierenarts geweest om te vragen wat het beste is om te doen, hij zei dat ik Hem moet laten inslapen :"( ik loop hier al een tijdje te huilen en ik kan er niet meer tegen.. Is het beter om hem te laten inslapen? Alvast bedankt voor alle antwoorden!

PS. Ik ben er echt echt verdrietig door.. Net zoals mijn ouders.. Ik ben maar een jongen van 13 nog..

Geplaatst:

Je konijn kan zeker wel beter worden hoor! Ik heb een konijn die ook zo ziek is geweest, met een hele scheve kop en niet meer normaal kunnen lopen. Zij huppelt nu weer vrolijk rond. Zo snel mogelijk met Panacur beginnen, dat is niet schadelijk voor het konijn en je kan het maar beter geprobeerd hebben dan dat het konijn gewoon wordt ingeslapen.

Misschien kun je in de lijst met konijnkundige DA's op zoek naar een dierenarts bij jou in de buurt. Lang niet alle dierenartsen kennen de ziekte en weten dat het goed te genezen is!

Geplaatst:
Je konijn kan zeker wel beter worden hoor! Ik heb een konijn die ook zo ziek is geweest, met een hele scheve kop en niet meer normaal kunnen lopen. Zij huppelt nu weer vrolijk rond. Zo snel mogelijk met Panacur beginnen, dat is niet schadelijk voor het konijn en je kan het maar beter geprobeerd hebben dan dat het konijn gewoon wordt ingeslapen.

Misschien kun je in de lijst met konijnkundige DA's op zoek naar een dierenarts bij jou in de buurt. Lang niet alle dierenartsen kennen de ziekte en weten dat het goed te genezen is!

Bedankt voor alle reacties, heb alle DA's nagevraagd en allen kwamen tot conclusie om hem te laten inslapen, en ik ben nu weer thuis.. Ik heb het maar laten inslapen.. Traantjes rollen over mijn wangen, het is beter zo, het is een oud konijn en hij leed veel pijn.