Ga naar inhoud

opvangertje met heel veel bijtwondjes


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vanmiddag heb ik een opvangertje in huis. Ze is donderdag gedumpt en eet bijna niks, op een beetje hooi na

Nou merkte ik al snel dat ze vol bijtwondjes zit op haar rug. We hebben haar donderdag niet grondog gecheckt omdat haar mede dumper er heel slecht aan toe was. Dit konijntje is die nacht ook nog overleden.

Ik wil natuurlijk heel erg hard mijn best doen dit bij haar te voorkomen.

Moet ik wat aan de bijtwondjes doen?

En wat kan het betekenen dat ik haar buikje niet aan mag raken? Als ze stilzit lijkt ze ook een beetje op en neer te wiebelen....

Iemand tips?

Ik heb haar trouwens al pijnstillers en dwangvoer gegeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar buik voelt zacht aan. Ze is hier nu sinds 3 uur en heeft.nog niet gekeuteld of geplast.

Ik wil morgen inderdaad langs de da. Hier in mijn regio word ik op zondagavond toch van het kastje naar de muur gestuurd :(

Ook heeft ze aan haar zij, net boven haar buikje, een hele vreemde plek zitten. Alsof er een stukje hout in haar huid zit met een wond eromheen. Ik durf het er niet uit te tekken en al helemaal niet af te knippen omdat ik geen idee heb wat het nou rprecies is

Het is zo'n lief konijn, snap niet dat mensen het zomaar kunnen dumpen alsof ze grof vuil is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van de week met Puk bij de dierenarts geweest.

Ze heeft een antibiotica spuit gehad en zalf voor de grote wond op haar zij.

Ze is nog steeds heel schrikachtig,

Ik vraag me af wat ze voor vreselijk verleden achter de rug heeft!

Maar tegenwoordig komt ze al lekker bij me op bed liggen en dan kijken we samen tv! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad geen abces,

Wel heeft ze een bultje onder haar kinnetje, maar ze eet inmiddels gewoon dus ik ga er vanuit dat ze daar ook niet heel veel last van heeft! Maar dat moeten we nog even afwachten want ze krijgt nu 2x daags pijnstillers en daar zal ze een keer vanaf moeten.

Plezier hebben we zeker!

Alleen het afscheid zie ik steeds meer tegenop, je gaat je toch enorm hechten aan zo'n beestje.

Maar dat zien we dan wel weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .