Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

1 van mijn konijnen ligt de hele tijd in haar kooi, terwijl ze er wel uit kan. Ze ligt languit en heeft een snelle ademhaling.

de warmte kan het niet zijn. wat kan er met haar aan de hand zijn? Ze heeft laatst wel wat stress gehad doordat ze ontsnapte en onder het bed kroop. mijn vriend heeft haar er net uit gehaald, maar ze springt er ook direct weer in en is niet aanhankelijk zoals gewoonlijk.. maak ik me te snel zorgen of moet ik direct naar de DA?

Geplaatst:

dat zou kunnen, ze heeft vandaag alleen nog wat witlof gegeten, en nu wil ze geen biks, geen sla. kan gas ook vanzelf overgaan? en wat doet de dierenarts hieraan? 't is nog niet zo dat ze al 12 uur niks gegeten heeft ofzo, dus ik vlieg nog niet direct naar de spoedpost, ze is wel minder levendig dan normaal. zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Geplaatst:

ik weet dat ze rond 11 uur nog gegeten heeft, vanaf daarna weet ik het niet meer. ik heb nog wel een afspraak staan om half 5, maar ik weet niet echt wat ik nu moet doen. afwachten? en hoelang? of toch direct de dierenarts bellen? Kan het ook zijn dat ze gewoon even geen trek heeft? ik vraag me af of ik die afspraak beter kan afzeggen of dat ik geduld moet hebben. Als er iets met haar is wil ik er wel zo snel mogelijk bij zijn..

edit: ik heb niet echt iets van een spuitje. kun je ook dwangvoeren (mocht dat nodig zijn) op een andere manier?

Geplaatst:

Er zijn goede medicijnen die je kan geven. Die geven heel snel verlichting. Deze medicijnen kan je bij de DA krijgen. Als ze nog gegeten heeft hoef je niet te dwangvoeren, maar medicijnen gaan halen!!

Ik zou de afspraak zeker niet afzeggen. Beter het zekere voor het onzekere nemen! :)

Succes!

Geplaatst:

ow sorry, misverstandje. de afspraak was ergens anders, niet bij de dierenarts.

We zijn net geweest, de dierenarts heeft twee spuitjes gegeven. de ene is een ontstekingsremmer en de andere zorgt ervoor dat ze weer zin krijgt om te eten. De dierenarts ontdekte wel een haak aan haar kiezen, maar ze twijfelde of dit wel de oorzaak was. ze had geen gas in haar buikje, poepgaatje, nageltjes en oogjes waren in orde. haar temperatuur was wel aan de lage kant, 38,3. Ze wilde op zn minst 38,5 of 39. ik heb met haar afgesproken dat we eerst dwangvoeding gaan doen en daarna kijken of het nodig is om iets aan die haak te doen, want we weten dus niet zeker of dit wel de oorzaak is. Maar ik wil sowieso wat aan die haak laten doen, ik ben er al voor aan het sparen.

We hebben spuitjes meegekregen en ze heeft nu 1 spuitje met wortelspul binnengekregen, waar wel een beetje van naast ging. inmiddels eet ze hooi en sla als de beste, maar ik vind het moeilijk om te zeggen of ze weer de oude is. We gaan het sowieso heel goed in de gaten houden!

Geplaatst:

Wat vervelend dat de da een haak heeft gevonden bij miesje. Helaas betekent dit dat ze die bij jou ontwikkeld heeft. Mijn dierenarts heeft bij haar namelijk niets ontdekt.

Eet ze wel voldoende hooi, hier at ze namelijk zo veel hooi dat het haast niet aan te slepen was. Misschien is het zowieso verstandig om miesje over te laten stappen op pallets ipv het gemengde voer dat je nu geeft.

heel veel succes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .