Ga naar inhoud

nog steeds een vies kontje


Mimihi

Aanbevolen berichten

Konijntje Joppe is nu 7 weken. En daar waar zijn broertje of zusje altijd mooi schoon is is joppe elke dag heel vies onder zijn kontje. Bijna elke dag moeten we hem in bad doen omdat hij zo vies is. Heeft iemand tips? Heb hem al regelmatig paar dagen op hooi en water gehad maar dat helpt niet echt. Verder krijgt hij ss en groenvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is ss?? Sorry ben hier nog vrij nieuw. Als je bicks geeft kan het zijn dat hij daar te veel van eet ook, ik heb hier ook nog zo'n jong gehad, de dierenarts zei toen dat hij waarschijnlijk te veel daarvan at en inderdaad een dag of 2 later was het al veel beter! Natuurlijk ik bedenk me net dat als hij al een paar dagen op hooi en water gezeten heeft het waarschijnlijk niet dat zal zijn.:$ Hij heeft toch geen wormpjes of zo??

aangepast door haljordan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even naar de DA, ontlasting laten testen. Kan een parasiet of wormen zijn. Hoe voelt het buikje aan en hoe is hij verder? Beetje hangerig of lekker levendig?

Over het algmeen zijn jonge konijntjes heel gevoelig voor diarre trouwens, bij mij was toentertijd groenvoer de boosdoener. Dus ik hoop voor je dat het snel is opgelost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze jonge konijntjes eten hier groentjes, korrels en hooi mee vanaf het moment dat ze dat willen en krijgen er zelfs vrij veel van. Dat geeft nooit problemen. In dit geval zou ik enorm op mijn hoede zijn voor coccidiose, een konijn van zeven weken dat elke dag een vieze kont heeft is niet normaal en ik zou het hier niet echt bij het eten gaan zoeken.

Ik zou er maar zo snel mogelijk mee naar een konijnkundige dierenarts gaan, dit is zeer ernstig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .