Mimihi Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Konijntje Joppe is nu 7 weken. En daar waar zijn broertje of zusje altijd mooi schoon is is joppe elke dag heel vies onder zijn kontje. Bijna elke dag moeten we hem in bad doen omdat hij zo vies is. Heeft iemand tips? Heb hem al regelmatig paar dagen op hooi en water gehad maar dat helpt niet echt. Verder krijgt hij ss en groenvoer
Carolien1971 Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Hallo!Je zou eens kunnen proberen om te stoppen met groenvoer, misschien is hij daar wat gevoelig voor! Geef alleen lekker vers (kruiden)hooi en wat selective brokjes, misschien gaat dat wat beter!Veel succes met Joppe!Groetjes Carolien
haljordan Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 (aangepast) Wat is ss?? Sorry ben hier nog vrij nieuw. Als je bicks geeft kan het zijn dat hij daar te veel van eet ook, ik heb hier ook nog zo'n jong gehad, de dierenarts zei toen dat hij waarschijnlijk te veel daarvan at en inderdaad een dag of 2 later was het al veel beter! Natuurlijk ik bedenk me net dat als hij al een paar dagen op hooi en water gezeten heeft het waarschijnlijk niet dat zal zijn. Hij heeft toch geen wormpjes of zo?? 16 september 2012 aangepast door haljordan
HumpieDotje Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Even naar de DA, ontlasting laten testen. Kan een parasiet of wormen zijn. Hoe voelt het buikje aan en hoe is hij verder? Beetje hangerig of lekker levendig?Over het algmeen zijn jonge konijntjes heel gevoelig voor diarre trouwens, bij mij was toentertijd groenvoer de boosdoener. Dus ik hoop voor je dat het snel is opgelost
Mimihi Geplaatst: 16 september 2012 Auteur Geplaatst: 16 september 2012 Ik probeer al om apart te voeren, nummer 2 is namelijk heel schoon. Vind het alleen zo zielig want joppe vind het groen ook zo lekker Haha. Ga het nog eens proberen. Dank jullie wel voor het meedenken.
Het Knabbelthuisje Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Onze jonge konijntjes eten hier groentjes, korrels en hooi mee vanaf het moment dat ze dat willen en krijgen er zelfs vrij veel van. Dat geeft nooit problemen. In dit geval zou ik enorm op mijn hoede zijn voor coccidiose, een konijn van zeven weken dat elke dag een vieze kont heeft is niet normaal en ik zou het hier niet echt bij het eten gaan zoeken.Ik zou er maar zo snel mogelijk mee naar een konijnkundige dierenarts gaan, dit is zeer ernstig hoor!
Aanbevolen berichten