camila27 Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 Hallo allemaal!Deze vrijdag zal mijn fransoos floor gesterilliseerd worden. Dit is natuurlijk allemaal vrij spannend maar heb heel veel vertouwen in de da. Dus het zal wel goed komen.Alleen nu maak ik me zorgen om haar vriendje,boris. Floor en boris zijn zon hecht koppeltje en ben zo bang dat die dag scheidng van elkaar ze niet veel goeds zou doen. Wat is nou verstandig? Wanneer floor thuis is hem er meteen bij zetten of toch langer wachten?Kan iemand met ervaring me helpen.ps. Helaas is het niet mogelijk om boris mee te nemen naar de da.
Domino Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 Ik heb het 3 keer laten doen bij voedsters van mij. En 2 keer heb ik de voedster weer dezelfde avond bij de ram gezet. Wel samen binnen zodat zij het niet te koud zou hebben.Voor mijn gevoel hadden deze beide voedsters er veel aan dat hun mannetje bij ze was. En het mannetje was ook heel zorgzaam voor de voedster. Dat is wel even belangrijk om op te letten. Er mag absoluut niet gejaagd of gereden worden vind ik. Want ze heeft een flinke operatie achter de rug. En is vrij zwak op zo'n moment. Wel goed opletten dat ze weet goed eet en keutelt, dat is heel belangrijk Ik zal voor je duimen dat alles goed verloopt!!
camila27 Geplaatst: 12 september 2012 Auteur Geplaatst: 12 september 2012 Bedankt voor je reactie!Ik denk inderdaad dat het beter voor beiden is om ze inderdaad weer savonds bij elkeer te houden..Het hele weekend ben ik vrij dus ga ik lekker voor ze zorgen en in de gaten houd..Pfff ik word nu tovch al nerveus hoor... Hoop zo dat alles goed gaat.
ShinLi Geplaatst: 12 september 2012 Geplaatst: 12 september 2012 Heb bij mijn koppeltje van Li en Cooper, Cooper ook nadat Li weer wat bij de pinken was en de eerste keer weer wat had gegeten hem erbij gezet. Met het eten had ik ze nog even apart (kooi dicht en Li in de kooi), zodat Cooper niet alles kon opeten. Maar wel gewoon bij elkaar. Mooi binnen op mijn kamer, dus lekker warm, geen problemen mee gehad ^^. Ik zou het gewoon doen, maar wel in de gaten houden, gaat het rammetje rijden of andere rare dingen doen, dan even voor zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen.
Elvje Geplaatst: 12 september 2012 Geplaatst: 12 september 2012 Bij mij zijn ze alleen bij de dierenarts gescheiden geweest. Ze zijn samen naar huis gegaan in hetzelfde mandje en daarna lekker samen gezeten. Ik woonde in dezelfde ruimte, dus ik kon ze goed in de gaten houden en het ging prima. Ik had de mogelijkheid om in te grijpen als het rammetje vervelend zou zijn, maar dat was helemaal niet van toepassing. Hij liet haar met rust als ze dat wilde, kwam kusjes brengen... Heel lief allemaal.
camila27 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Ben net terug van de dierenarts, ik heb floor in goeden handen achter gelaten, dat weet ik wel maar ik ben zooooo zenuwachtig echt ongeloofelijk.. ik denk dat ik nu ook een intieme relatie met me telefoon op ga bouwen wante ik ben er echt aan vast geplakt.... Het is te hopen dat z eme bellen met goed nieuws
Rian Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Pfoe ja dat is inderdaad spannend, ik weet nog hoe dat ging met een aantal dames hier. Schrik niet als je je nijn weer ophaalt, ze is dan heel suf en haar ogen zijn gezalfd dus dat ziet er raar uit. Ze zal wiebelig en stil zijn. Hoort er allemaal bij. Probeer haar ook een beetje met rust te laten, hoe moeilijk dat ook is. Hier hadden we 2 voedsters die net geholpen waren in de keuken gezet, hele keuken verbouwd haha, maar... normaal gesproken zitten ze buiten en hier binnen wilden ze niks eten! Dag erna buiten gezet, en... ze gingen meteen eten. Hun eigen omgeving lijkt dus het beste te werken. Haar maatje erbij zetten stimuleert haar ook sneller tot eten. Succes!
JoBoris76 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Ik weet niet of je pijnstiller in huis hebt en anders hoop ik heel hard dat je die mee krijgt van de dierenarts. Ook een darmstimulerend middel zou goed zijn. Sterkte!
camila27 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Gelukkig weet ik wat ik kan verwachten aangezien ik paraveterinair ben.. maar helaas is het altijd heel anders als je eigen beestje daar zo achter moet laten..Ik heb het met de da al gehad over de medicatie. Deze krijgen ze gelukkig allemaal mee.Hoop zo dat het goed gaat.Bedankt voor jullie berichtjes
Rian Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Paraveterinair... das een mooi woord voor Wordfeud! Al krijg je met dierenartsassistent toch meer punten geloof ik :-P
camila27 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Dierenartsassistent word eigenlijk niet meer gebruik omdat de wetten zijn aangepast.. waardoor je als dierenarts assistent meer mag. En tja daar hoort een geweldige naam bij haha wat ze allemaal verzinnen
Rian Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Ah zo. Oke. Het klinkt in ieder geval heel sjiek ;-)
Aanbevolen berichten