HartjeSnuffie Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Halloo,Als ik de nagels van mijn konijn knip en dan zeg maar door knip dan trekt ze haar pootje weg of gaat lopen en dat vind ik nogal gevaarlijk straks doe ik haar zeer of scheurt haar nagel ofzo.Hoe kan ik dit voorkomen?
hawahaai Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Wij doen het altijd met z'n tweeën: de een houdt het konijn vast (lijf en drie poten) en de ander pakt de laatste poot en knipt de nagels.
HartjeSnuffie Geplaatst: 7 september 2012 Auteur Geplaatst: 7 september 2012 Dat vind ik niet echt een optie ik nagelsknippen als ze op de grond staat.Omdat ik door optillen niet onze band wil verpesten.Bovendien zag ik in High Five met je konijn ook staan dat je het aan kan leren.
Ainariel Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Inwikkelen in een handdoek misschien een optie?
PUKenQUINTY Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Let wel op dat je niet in het leven knipt
Anjo Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 ik zou toch niet gaan knippen als je konijntje steeds terugtrekt. je kan hem/haar toch beter optillen en goed vasthouden, ook al is dat niet leuk, soms moet het even en het is dan ook voor haar eigen veiligheid!ik heb een keer een konijn gezien met een ingescheurde nagel omdat die zijn nagel had teruggetrokken bij het knippen en die had echt heel erg veel pijn, en bloeden dat het deed! dat wil je niet meemaken! met z'n 2e werkt het best, de 1 goed vasthouden, de ander knippen. moeten ze vaak geknipt worden? ik heb in de konijnenkamer de helft van de vloer met grote houten planken en het andere gedeelte met stenen van buiten zodat de nagels wat meer slijten, hoef nu bijna nooit te knippen! succes!
HartjeSnuffie Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Geplaatst: 8 september 2012 Nou het is meer van dat de nagels van haar achterpootjes dat zijn er nog 3 ofzo die ik nog even moet knippen en dan slijten ze wel weer goed bij op de tegels.
Aanbevolen berichten