Megan Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Hoi,Onze voedster heeft sinds vanmiddag een ontstoken oogje. Het is rood en er lijkt een beetje slijm te zitten. Er zit zover ik weet geen stro of hooi in. Ze hebben een zandbak, kan het misschien hierdoor komen?Ik ben overbezorgd dus had de DA gelijk gebeld en ik kon vandaag nog langskomen maar ik wilde toch even hier advies vragen.Het gaat dus om 1 ontstoken oogje, het andere oogje ziet er normaal uit. Vanmorgen at ze nog gewoon hooi en voor de rest merk ik niets aan haar.
Boefje Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Ok..waarschijnlijk inderdaad gewoon een ontstoken oogje...wat ik dan altijd doe is gekookt water af laten koelen en dat water op ee wattenschijfje doen en dan beetje deppen..twee keer per dag ofzo.. en dan aanzien... wat ook kan is dat je konijntje haakjes heeft op kiezen of op een kies..maar dan is t vaak een traanoogje... Het kan een stofje zijn geweest... van hooi... of dat hooi in dr oogje geprikt heeft. Ik zou me er nu nog niet heel druk over maken hoor.. klinkt heel onschuldig. Maar tis goed dat je naar de dierenarts gaat met haar. Die kan je vast meer vertellen. Succes
Megan Geplaatst: 7 september 2012 Auteur Geplaatst: 7 september 2012 Zo, ik heb even de DA nog een keer gebeld en ze zei dat ik het even moest aankijken. Ik kon langskomen maar ze zei zelf ook dat het waarschijnlijk een stofje in haar oog is geweest. Voor de rest eet, drinkt en speelt ze nog dus ik moet het inderdaad nu even druppelen met afgekoeld gekookt water en even het weekend aankijken. Dankjewel!
Aanbevolen berichten