Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Gisteravond zag ik dat mijn konijn Pluis een ronde opening in haar huid had.

En dan ook echt perfect rond, te grootte van één euro munt.

Het is echt de opperhuid die open was, ik zag een soort grijze massa, en ik zag haar aderen lopen.

Het bloedde gelukkig niet, en de plek was ook schoon, niet ontstoken of dat er maden zaten.

Ik ben met haar naar de dierenarts geweest, hij heeft het met krammetjes, een soort nietjes, dichtgemaakt.

Nu moet ik haar goed in de gaten houden, ze zit momenteel binnen, en over tien dagen moet ik de krammetjes weer laten weghalen.

Maar nu is mijn vraag: Hoe kan dit?

Pluis is een buitenkonijn, en leeft samen met Amadeüs (een gecastreerd mannetje).

Ze zitten al heel lang samen, en nooit gevochten of wat dan ook.

Ook gister niet, anders was dat zeker opgevallen, er waren meerdere mensen thuis.

Ik ben benieuwd of hier iemand is die dit herkent, of weet wat het zou kunnen zijn.

Pluis is een Teddy Widder Dwerg konijn, van 1,5 jaar oud.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Gelukkig dat het weer dichtgemaakt is... Ze komt er vast helemaal bovenop! Weet je zeker dat ze met haar lange haartjes niet ergens achter is blijven haken waardoor het vel eraf gescheurd is? Heb het eerder meegemaakt met een vechtende hond. Deze kreeg een beet van een ander en er scheurde een perfect rondje van de opperhuid af. Als je zeker weet dat ze niet gevochten heeft, is het er misschien afgescheurd?

Geplaatst:
Gelukkig dat het weer dichtgemaakt is... Ze komt er vast helemaal bovenop! Weet je zeker dat ze met haar lange haartjes niet ergens achter is blijven haken waardoor het vel eraf gescheurd is? Heb het eerder meegemaakt met een vechtende hond. Deze kreeg een beet van een ander en er scheurde een perfect rondje van de opperhuid af. Als je zeker weet dat ze niet gevochten heeft, is het er misschien afgescheurd?