Ga naar inhoud

vraajes over castreren


Mirtee

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag is mijn Woezel gecastreerd, helaas kon ik er niet bij zijn maar gelukkig is alles goedgegaan.

Ze hebben hem plaatselijk verdoofd en er zitten 2 oplosbare hechtingen in.

Maar mijn moeder had nog even nagevraagd hoelang het duurde voordat ik ze mocht koppelen en ze zeiden daar 6 weken, terwijl hier iedereen 2 a 3 weken zegt. Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat het veilig is.

Woezel zit nu in de schuur in een binnenkooi, maar met dit lekkere weer zeiden ze dat hij morgen wel weer naar buiten kan als hij goed eet en drink. (dat heb ik hem al zien doen) en moet er dan ook bodembedekking in het hok? Wat zouden jullie doen?

Respect als je dit best-wel-beetje-saaie verhaal gelezen hebt!

Groetjes Mirte, Woezel en Pip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na twee weken is hij onvruchtbaar, na zes weken zijn ook de hormoontjes uit zijn lichaam waardoor hij rustiger zal zijn en bv minder of niet meer zal rijden op zijn vrouwtje. Ze kunnen dus na twee weken al terug bij elkaar.

Of hij zo vlug terug naar buiten kan, weet ik niet. Er mag toch geen vuil in de wonde komen.

Ik heb de mijne de eerste dagen op een puppydoek gehouden, maar een handdoek is ook goed. Zeker geen stro of zo, omdat dat in de wonde kan prikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hem even op handdoeken houden, zoiezo een week even geen stro etc. na 2 weken kunnen ze gekoppeld worden, super dat hij alweer eet, gelukkig is de ingreep bij rammen niet zo groot!

ik zou hem ook nog even binnen houden, gewoon zodat de wond zeker schoon blijft, zo loop je zeker geen risico :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .