sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Hallo! Wie kan mij vertellen wat mijn konijntje met haar oogje heeft?!?Het lijkt alsof haar pupil er voor de helft nog zit, de rest van haar oog is wat grijs van kleur.. Het is alleen haar li-oog ze ziet er niet ziek uit en gedraagt zich ook niet zo. ze rent, springt en eet/drinkt goedZe is nog maar 4 maand jong en haar huisgenootje heeft nergens last vanHet viel me vandaag pas echt op, op foto's van 2 maand geleden was alles nog in ordeIk heb er een foto van gemaakt, maar is niet helemaal duidelijk.Alvast bedanktgroetjes Sanne
elnienkjo Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Ik denk dat dit toch echt een zaak voor de dierenarts is.
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Dat sowiezo.. maar ben benieuwd wat het is... had nog gegoogled maar kon niks vinden wat er op lijkt..
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Het is verder ook niet rood pussig of ontstoken en ze zit er ook niet aan.
Samiera Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Ik weet niet hoor, heb er niet echt verstand van, maar kan het geen staar zijn ofzo?
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 daar dacht ik ook aan..maar ze is van april 2012 is wel erg jong om nu al staar te hebben, mr ik weet ook niet hoe ddat bij konijnen zit.
JoBoris76 Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Staar is het volgens mij niet want dat begint in de pupil. Het lijkt wel of er een vliesje over haar oog zit of zie ik dat verkeerd?
Domino Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Het lijkt wel op een vlies wat eroverheen zit? Of zie ik dat verkeerd?
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Het is net alsof ze scheel kijkt.. de pupil zit helemaal.beneden en is er nog voor de helft.. Als ze op zij kijkt zie je gewoon een wit randje.. En de rest grijs/blauw ik heb niet het idee dat er een vlies op zit... Beetje lastig uit te leggen
Ainariel Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Ik ben een absolute leek hoor, maar ik zat aan hoornvlies dat loslaat te denken (ooit zoiets gehoord in de mensenwereld bij een of andere documentaire op tv).Ziet het er zo uit?http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Ziektes/Pseudopter/Pteryg_nl.htmOok al wijkt het af, ik zou toch naar de dierenarts gaan, want wij zijn natuurlijk geen dierenartsen en kunnen geen diagnoses stellen, vooral niet op afstand.
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Dit lijkt er wel op! Alleenis het bij mijn konijn meer dan de hhelft er overheen. Ze heeft vior zover ik kan zien er geen pijn aan gelukkig
Ainariel Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Hoe dan ook, het lijkt me beter dat je morgen met je nijn richting dierenarts gaat, die kan je gewoon meer vertellen en zeggen wat er gebeuren moet. Het kan dus zijn dat je konijn geopereerd moet worden.Laat je het ons even weten? Want aan de reacties te zien komt dit verschijnsel niet zo heel erg vaak voor.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Is dat niet het derde ooglid dat er teveel overheen groeit?Heb zoiets weleens gelezen en dat schijnt operatief verwijderd te kunnen worden.Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Ik zal morgen direct bellen, en laat het jullie even weten... Bedankt voor de reacties!
sandy23 Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 http://www.medirabbit.com/NL/Oogziek.../Pteryg_nl.htmDit staat in deze linkChirurgische verwijdering van het overgroeiende oogbindvlies leidt vaak tot een terugkomende situatie. The condition can be left untreated if it does not hinder the sight of the rabbit, and does not cause pain. Een betere behandeling schijnt het hechten van de membraam aan het ooglid to the sclera
Ainariel Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 Ben je nog bij de dierenarts geweest? Wat zei hij?
Aanbevolen berichten