xAnnoeska Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Hoi, ik heb een vraagje..Moet je een konijn inenten!? Ik heb Binky pas, maar mn ouders vinden het onzin omdat mijn opa ook 6 konijnen heeft (vlaamse reuzen) en hij ze ook nooit inent en hij heeft ze ook al 6 jaar ongeveer.. Ik zeg van wel vanwege vliegjes,muggen etc. Vriendinnen vinden het ook raar als ik vraag of je een konijn moet inenten omdat hun het ook niet doen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Domino Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Het is je eigen beslissing of je het wel of niet laat doen. Ik doe het wel omdat ik er dan alles aan heb gedaan om te voorkomen dat ze een van die ziektes kunnen krijgen.
xAnnoeska Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Wat zou ze dan evt. van ziektes kunnen krijgen? En hoevaak per jaar zal ik hem dan moeten inenten?
Domino Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Tegenwoordig hoeft het maar 1 keer per jaar. Ze hebben een nieuwe enting ontwikkeld die een jaar werkzaam is. Ze kunnen de ziekte Myxomatose en VHD krijgen. Beide ziektes zijn in de meeste gevallen dodelijk. Een enkeling overleeft het.
Domino Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 http://www.bunnybunch.nl/konijnen/myxomatose-en-vhs.htmlHier is een link met info over deze ziektes.
xAnnoeska Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Pff oke! Dankjewel ga dit meteen aan me moeder vertellen want heb geen zin in als hij dalijk doodziek is omdat hij af en toe al plakpoep heeft en heb gehoord dat daar maden en vliegjes op af komen..
Nicky_the Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Pff oke! Dankjewel ga dit meteen aan me moeder vertellen want heb geen zin in als hij dalijk doodziek is omdat hij af en toe al plakpoep heeft en heb gehoord dat daar maden en vliegjes op af komen..Plakpoep is niet goed. Je zult er achter moeten komen waarom hij dat heeft. Wat eet hij zoal op een dag?
xAnnoeska Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Ja ben er al achter hoe het komt Lag aan de voeding
xAnnoeska Geplaatst: 3 september 2012 Auteur Geplaatst: 3 september 2012 Ik ga m om 13:15 laten inenten heb alle dierenartsen afgebeld goedkoopste was 15 euro:) voor 1 jaar tegen Myx en vhd
Aanbevolen berichten