Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ons konijn Balou heeft af en toe een niesbui en er komt dan een beetje snot uit zijn neus. Het is inmiddels al twee keer behandeld en hoewel het na de behandeling lange tijd (enkele maanden) weg was, komt het wel weer terug. De laatste keer is het behandeld met een twee injecties in zijn nekvel (ik weet niet welk medicijn) met een week er tussen.

Is het nodig om opnieuw naar de dierenarts te gaam, of is er ook een andere oplossing? Gaat het vanzelf weer over?

Geplaatst:

1 van mijn konijnen bleef ook maar niezen. Had van de dierenarts antibiotica en ontstekingsremmer gehad, maar niet veel later nieste ze weer. Zijn we weer naar de dierenarts geweest, weer medicijnen gehad, maar ging niet goed over. Toen vroeg de dierenart op welke bodembedekking ze zaten. Dat waren strokorrels. Maar wat blijkt nu, ons konijn is dus allergisch voor stof en we hebben haar nu op katoenvezel zitten. Is wel een stuk duurder, maar ze niest niet meer!!! :D Toen we pas weer een keer de strokorrels probeerden begon ze gelijk weer te niezen. Dit zijn overigens wel binnen konijnen.

Geplaatst:

mijn konijn Pooh niest ook en vooral als het warm is.

ik had het idee hooikoorts ofzoo..

helaas niest Poohtje nu weer en dinsdag word hij gecastreerd en hopelijk hebben ze nog tijd over. Om te kijken naar Pooh.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .