Ga naar inhoud

Noellie toch waarschijnlijk midden of binnenoorontsteking!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok... tja voorbarige uitspraken..eigenwijs.. noem t wat je wilt.. maakt ook niet uit.. tis tijd om dingen uit te gaan sluiten... inderdaad er veranderd weinig aan Noellies uiterlijk.. haar koppie is nog steeds scheef.. wel ietsjes rechter als dagen geleden maar de afgelopen tijd blijft het gewoon het zelfde... haar gedrag..ja ze is altijd al vrolijk en levendig geweest.. en pas geleden rende ze letterlijk als n paardje dr ren rond toen ze eten kreeg... maar onlangs is dr tweede flesje AB op. Ik belde met de dierenarts en deelde mijn bevindingen. Ik had dus een oud flesje Fenbendrops.. van mei.. die ik aan haar gaf dat weekend toen ik haar ziekte constateerde.. daarna gaf ik het nieuwe spul. Maar toen ze zo verbeterde dacht ik..laat ik die oude Fenbendrops maar opmaken.. heb het haar paar daagjes gegeven..en ineens leek ze achteruit te gaan.. minimaal... dr oogje trok weer wat weg.. en dr koppie leek IETSJES schever..of niet.. i don't know.. ik snapte t niet.. ik dacht nou ik geef nu toch alles.. toen bedacht ik mij dat de werkzaamheid van de oude Fenbendrops waarschijnlijk misschien wat verminderd is doordat het al geopend was.. dus toen gelijk weer de nieuwe Fenbendrops gegeven.. afijn...is het verstandig Noellie vol te gooien met nog een flesje AB.... misschien is ze al wel beter en blijft dr koppie zo staan..of misschien heeft ze toch EC en helpt de AB ook niet echt.. en als ze wel een oorontsteking heeft dan zal ze wel weer wat verslechteren als ze geen AB krijgt... dan is het sowieso zaak om nog ff weer langs te gaan en dr dan ook even een andere AB te geven.. dus besloten even te stoppen met de AB om dingen uit te sluiten... want gezond is het zeker niet om een konijntje zoveel AB te geven... ik hou het nauwlettend in de gaten..ben toch alle dagen 'thuis' tegenwoordig.. deze keuze nu gemaakt.. we gaan het zien.

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Nou vanmiddag bij dierenarts geweest. Noellie is fris en fruitig..rent eet drinkt enz zoals altijd.. maar koppie nog scheef.. hij toch ff weer in t oor gekeken..t oor is nu helemaal roze dus t rood is weg t was namelijk behoorlijk rood in t begin..alleen hij kon niet naar de trommelvlies kijken omdat er een prop oorsmeer in de weg zit...en hij durft t niet met een goedje weg te halen want als er een gat in de trommelvlies zit dan ben je verder van huis...dus.. ik moest nog de fenbendrops door blijven geven tot eind..dit dus nog een weekje.. en de novacam opmaken en dan gewoon ff aanzien... ik had nog wel even om een duplo injectie gevraagd.. dus ze heeft nog even een steuntje in de rug..maar ze moet t nu zelf doen... ze krijgt nu de jan smit kruidenelixer voor de weerstand..en hopelijk red ze t nu op zichzelf.. als t weer verslechterd dan gaat ze onder narcose en dan haalt de dierenarts t de prop weg om te kijken naar de trommelvlies en zo kan die zien of er een opening zit en of daar eventueel dus bacterie naar binnen is gekomen wat een ergere onsteking heeft veroorzaakt binnenin...ofzoiets... afwachten maar weer...vraag me wel af of de oorsmeer ook vanzelf weer weg gaat als ze weer helemaal genezen is... of dat t sowieso verwijderd moet worden ...lijkt me niet zo fijn voor dr... om zo rond te lopen

• 2 weken later...
Geplaatst:

Even een update....we zijn inmiddels al een maand verder... en ik ben tijdje terug naar de dierenarts geweest met veel drama. :P anyways... daar werd gezegd dat haar oortje weer helemaal roze was.. alleen door de dikke klonters oorsmeer kon die niet zien of t trommelvlies nog intact was of niet... moest ook de kuur van fenbendrops afmaken.. en dat was inmiddels afgelopen vrijdag de laatste keer gehad. Uiteraard was Noellie ten alle tijden al redelijk levendig dus ik zag maar geen vooruitgang... tot vrijdag zag ik ineens bloed in dr oogwit... ja t was eerst bruinig..heel licht..en toen zag ik toch echt rood.. uiteraard weekend he! Maar...ik bedacht me dat het waarschijnlijk de aders zijn in t oog.. ik bedoel Noellie heeft nu wekenlang aldoor met 1 oog alle kanten op moeten kijken..lijkt me ook niet erg fijn... maar toch lichtelijk paniek.. en vanaf zaterdagmiddag leek alles weer positiever. Ik kon zelfs weer zo nu en dan t andere oogje zien... en ze oogde weer n beetje als een normaal konijntje.. en zelfs vandaag heb ik van de eerste binkies mogen genieten :D Het waren kleine dribbeltjes..maar het waren binkies... dus mevrouwtje voelt zich al weer stukjes beter lijkt me.. eindelijk zie ik vooruitgang. :D

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nou... nog steeds niet helemaal beter... zucht.. vandaag weer met Noellie naar dierenarts gegaan..het leek al te verbeteren..haar koppie was al stukken rechter alleen toen ik ging afbouwen met de novacam merkte ik dat ze zo nu en dan weer met dr kop schudde en dan toch bijna omviel als ze wilde lopen daarna.. Nou dilemma... het was nog een beetje rood gelukkig kon de dierenarts nu wel ietjes meer zien door de oorsmeer heen..vorige keer zat ie helemaal dicht.. narcose is met injectie.. en dan was het nog niet zeker of hij de trommelvlies zou kunnen zien... als de oorsmeer weg gehaald is.. enige voordeel zou zijn dat als de trommelvlies in tact is..kon er oordruppels gegeven worden.. nou ze zag er nog zo vrolijk uit en levendig.. toch maar besloten er weer een kuurtje tegen aan te gooien... met als last resort..toch de narcose in de hoop dat er wat ondekt kan worden waardoor een andere behandeling gegeven kan worden. Maar ik hoop dat het met deze kuur nu eens en voor altijd klaar is met die oorontsteking...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .