Ga naar inhoud

Noellie toch waarschijnlijk midden of binnenoorontsteking!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok, eerst dacht ik dus dat Noellie EC had...maar ik ben er zo langzamerhand van overtuigd dat dit het niet is..ondanks die gedachte blijf ik gewoon fenbendrops geven voor de zekerheid..Waarom ik dat denk... omdat Noellie nog steeds van alle kanten een sterk lichaam heeft..ze is levendig ondanks haar evenwichtsprobleem... ze eet goed, drinkt goed..dat doen ze met EC ook..dat weet ik... ze heeft nog steeds mooie goede ontlasting en heeft nog steeds een hoekje waar ze dr plas doet... ze wast haar knuffel gewoon en drinkt ook. Maandag bij de dierenarts geweest en die zag inderdaad in 1 oor rood en de andere roze...en ze schud heeel af en toe met dr koppie.. Ze had zaterdag de symptomen van een scheef koppie... nu ben ik maandag begonnen met de AB kuur..alleen nu lijkt het langzamerhand iets erger te worden.. dus lichtelijk paniek slaat toe... ik weet dat het nog te vroeg is om te zeggen..maar nu ze medicijnen krijgt zou dat toch moeten verbeteren? Haar kopje lijkt minimaal erger te hangen... en telkens als ik haar meeneem om dr haar medicatie te geven rolt ze helemaal om...zelfs in mijn schoot kan ze niet meer rechtop blijven. Het is heel naar om te zien....in dr rennetje terug hersteld ze zich weer...na even gedisorienteerd te zijn. Pff is het normaal dat het eerst erger wordt?

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik denk dus wel aan EC want dan rollen ze zo om.

Misschien toch de hele behandeling voor EC gaan doen.

Hoe sneller je erbij bent hoe sneller je konijntje op knapt.

Succes ermee. Knuffels Belleke

Geplaatst:

Nee want ik heb ook al eerder een konijntje met EC gehad en die heb ik er doorheen gesleept en ik herken weinig erin..behalve de scheve kop dan... en die ging snel achteruit... daarnaast na mijn vermoeden had de dierenarts ook reeds bij t oortje waar t koppie naartoe hangt een geirriteerd oor aan de binnenkant gezien en de andere kant niet... maar hoe dan ook geef ik ook medicijnen tegen EC dus als dat het nog kon zijn wordt dat ook behandeld. Mijn gevoel zegt middenoor... en mijn gevoel heeft het zelden fout want ik herken elk beweging en houding van elk konijntje..en vreemde dingen. Ik was er supersnel bij toen mijn andere konijn EC had.. ik wist meteen wat het was en de dierenarts zei nog tegen mij dat ze heel wat EC konijntjes had meegemaakt maar nooit een EC konijntje in zo'n vroeg stadium. Ik was er heeeeeel snel bij.

Geplaatst:

Bovendien rolt ze alleen maar om als ze gestresst is doordat ik haar oppak enz... anders hobbelt ze gewoon door dr ren en kan soms haar balans niet vinden als ze probeert te wassen of wat..

Geplaatst:

Als het erger lijkt te worden had ik al bij de dierenarts gezeten en toch gestart met Panacur want dat omrollen is niet goed en de balans verliezen is volgens mij ook niet echt zoals het hoort.

Geplaatst:

Ze geeft Panacur (Fenbendrops = fenbendazole, zelfde werkzame stof). Dat je het niet herkent van je andere konijn zegt echt niks, EC is zo divers. Het kan dus heel goed zijn dat het wel om EC gaat. Bij een oorontsteking zou ik sneller verbetering verwachten ook. Maar ik zou het advies van de dierenarts opvolgen en ik neem aan dat dat inhoudt behandeling voor beide afmaken?

Geplaatst:

Geef je niet al langer antibiotica dan? Want bij de behandeling van EC wordt er ook antibiotica gegevens juist om alles zo breed mogelijk aan te pakken mocht er toch wat anders zijn.

EC is inderdaad zeer divers en als ze al een tijdje kop scheef hebben is er een dikke kans dat er bijkomende infecties komen en daarom is het zo belangrijk om naast de panacur ook antibiotica en onstekinsgremmer te geven.

Geplaatst:

Ik wil jouw alleen maar helpen omdat ik hier heel veel konijnen gehad hebt met EC en ik het gewoon herken.

Ik zou ook verder gaan behandelen dan alleen maar Panacure (fenbendrops). Met een AB en een pijnstiller met ontstekingsremmer erin zoals bv metacam.

Waarom kreeg je trouwens dit fenbendrops want dit is toch meer voor wormen en parasieten en word voorgeschreven voor konijnen met EC zoals je in de bijsluiter kunt lezen.

http://www.dierenapotheek.nl/fenbendrops-90-ml-konijn.html

Nogmaals ik wil niet eigenwijs doen maar ik vind dat als het oorontsteking was ze dan moest opknappen en ook niet zo tolt.

Succes ermee knuffels Belleke

Geplaatst:

Oh ik ben pas maandag begonnen met de AB.... en zaterdag had ik het opgemerkt en toen was ik gelijk begonnen met fenbendrops die ik nog in huis had. Dus tis nog maar nog maar 2,5 dag bezig...

Geplaatst:

Fenbendrops is heel goed hoor en werkt prima ik heb mijn konijntje met ec ook er bovenop geholpen hiermee..dat is t zelfde als panacur alleen dosering is beter voor konijnen. En panacur wordt ook gebruikt bij ontworming.. ik ben nog niet zo lang bezig hoor met die behandeling en ze heeft er pas sinds afgelopen zaterdagmiddag last van... ik lees hier verhalen dat een konijn pas opknapt na twee weken..en ik ben nog geen drie dagen bezig... ik vroeg me alleen af of t eerst erger wordt of niet..tis ook niet zo dat dr koppie helemaal raar hangt ofzo..tis gewoon een scheef koppie en verder heeft ze nergens last van behalve haar evenwicht..

Geplaatst:

en ik ben ook op de hoogte van al die spuiten en metacam en weet ik t wat allemaal onstekingremmers blabla ik heb dit allemaal besproken met de dierenarts en we hebben besloten dat dit eerst voldoende is... omdat ze het verder prima doet ze eet nog en drinkt nog en is levendig en ze heeft alleen een scheef kopje en beetje last van dr evenwicht. Ik zit er bovenop...geloof me, ik hou elke verandering in de gaten. Ik wil dr niet meer troep geven dan nodig is.

Geplaatst:

Oh en nog wat... EC is ook een parasiet.. en ik heb die dexamethason injecties bij Bailey gebruikt en de metacam en weet ik t wat..waardoor hij ook weer ander spul nodig had om zn darmen te stimuleren..en het was een en al drama.. en uiteindelijk vraag ik me af of het wel echt wat heeft uitgemaakt... de dierenarts zelf zegt dat t ook allemaal niet bewezen is.. maar zoals ik zei..ze heeft sowieso een ontstekkingsremmer injectie gehad voor twee dagen... en ik zie t even aan... nu is ze nieuwsgierig en levendiger dan de rest en wil ze alsnog in t hek klimmen en kan ze nog op twee poten zitten en wast zich en eet en drinkt en plast nog in dr hoekkie en dr keutels zijn mooi groot en gelig van de hooi en zelfs dat eet ze prima... ze rolde alleen om in mijn schoot door stress... verder doet ze dat niet. Maar bedankt voor al t goedbedoeld advies..

Geplaatst:

Nou... dramatisch gebeuren gisteravond..Noellie dikke stress bij medicijntjes geven.. met alle rol, wokkel, stuipjes en wegrollende oogjes gedoe.. dacht echt dat ze doodging... en dit is alleen bij het medicijn geven. Dat wou ik niet nog een keer meemaken..dus vanochtend medicijntjes in gedroogde stukjes brood en in science selective junior verstopt.. dat ging er gelukkig in.. nu vraag ik me af of t verstandig is om dagen lang Noellie gedroogde broodjes te geven dus ik moet even bedenken of ik nog wat anders kan vinden om t erdoorheen te verwerken.. serieus ik dacht echt dat ze een hersensbloeding ging krijgen door de stress.. dat kan niet de bedoeling zijn. Dus dan maar zo... nu huppelt ze weer vrolijk rond.. ik zat in de ren..ze ging 2 seconden wankel op dr achterpootjes staan om ff bij me te snuffelen.. drinken, plassen, keutelen, eten.. perfect... en uiteraard genieten van dikke knuffelsessies... het lijkt stabiel..dr koppie is niet erger geworden. Ik ga er gewoon voor zorgen dat ze zo min mogelijk stress ervaart.. tis en blijft een dikke drama queen.. is ook de enige die ik dr nageltjes moet laten knippen bij de dierenarts..die doet werkelijk alsof ze vermoord word en alles eraan moet doen om te ontsnappen. Dus vandaar die dikke stress als ik dr beet pak. Nou maar even afwachten.. we zijn nauwelijks 5 daagjes verder met de AB. Ik ga vandaag wel novacam halen voor t geval ze het echt nodig heeft in t weekend en ik t dus niet in huis heb. Misschien dat ik t nu wel kan geven aangezien ik een andere manier heb gevonden om het toe te dienen.. who knows.. maar pijn heeft ze in elk geval niet want daar merk ik bij haar helemaal niks van. Die is echt nog steeds de vrolijkheid zelve..

Geplaatst:

Mijn voedster krijgt inmiddels al heel wat weken medicijnen en de enige manier om het bij haar zonder al te veel stress naar binnen te krijgen is door het door een beetje verse banaan te mengen en de restjes die overblijven met verse basilicum te geven.

Elke dag gedroogd brood of banaan zou ik normaal gesproken niet aan raden maar soms moet je wat. Beter dit dan elke dag zoveel stress, wat zowel voor je konijn als voor jezelf echt niet leuk is.

Geplaatst:

Echt he...zou de assistente niet ff uitleggen hoe dat werkt met die novacam... staat op de label novacam 0.5 mg/ml susp kat 10 ml en daaronder staat gebr: 1x daags voor 1-1,5 kg ingeven ja ok..lekker duidelijk... ik dacht 1x daags 0,5 ml voor een konijn van 1-1,5 kg... hoezo een spuitje in kg?? das toch raar... blijkbaar aangepast voor gewicht konijn..maar zou niet ff bij zeggen..dus noellie heeft een overdosis gehad van 0,5ml terwijl ze dus 1 tot 1,5 kg streepje moest krijgen.... klote spuitje... staat op twee kanten streepjes en afmetingen.. nou ik bellen... tja zegt de assistente je kan er nu niks meer aan doen ze heeft t nu al binnen... maar dierenarts zegt kan geen kwaad..morgen dan maar ff niet.. ze krijgt er hooguit diarree van... grrr....maar goed.... dus fenbendrops.. ab en nu dus novacam.. met 6 dagen zou verbetering moeten plaats vinden..nou vind ik niet dat t verbeterd... ook niet echt super veel slechter..zoals ik zeg in haar gedrag is alles goed... alleen dr koppie dat of schever gaat staan of t zelfde blijft...of...ik weet t niet meer.. blijf t een rotgezicht vinden... tis nu iets korter dan 5 dagen morgenmiddag zou 5 dagen zijn..maar... t voelt alsof ik al twee week bezig ben.. ik zie t niet.. haar gedrag is gewoon vanaf t begin altijd al zo..nieuwsgierig.. levendig..klimmen tegen hekje aan.. tegen me been aan stoten als ik ophou met kroelen..zo van hey!! hier ben ik hoor!! eten als n gek.. enz.. ik voel me beetje moedeloos worden... zo slecht doet ze t niet..dan zou de medicijnen toch moeten aanslaan? Zucht... elke nacht zet ik de wekker en sta midden in de nacht op om ff te kijken bij dr... t voelt gewoon niet fijn...

Geplaatst:

Man..... en ik ging bij dr in de ren zitten... rolt ze zo zelf paar keer om... ze is te nieuwsgierig en denkt dat ze nog alles kan..daar gaat ze dan rol..spartel...ogen wegdraaien... ik heb mezelf nu wel aan geleerd dr maar te laten en niet aan te raken..want dan wordt ze nog gekker... nou dus of t wordt erger of ze heeft nog steeds niet door dat ze bepaalde dingen niet meer kan... ik laat dr nu maar vooral met rust.. als ik bij dr ga zitten gaat ze helemaal actief en nieuwsgierig lopen doen... dus ok.. betekent dat dat t nu veel erger wordt? Wat kan ik nog meer doen... ik weet t niet meer... ik ga na deze konijntjes echt geen anderen meer nemen... ik hou van ze.. maar ik trek dit soort dingen niet.. en met andere dieren kan je t ook hebben..maar konijntjes zijn echt heel kwetsbaar... en de timing is ook altijd perfect.. weer precies rond dezelfde tijd toen Bailey EC kreeg... en weer op n moment dat ik duizend andere dingen aan mijn hoofd heb... en moment dat ik me geld juist heel goed kan gebruiken voor andere dingen..maarja alles voor me nijnies...

Geplaatst:

Vanochtend gaf ik Noellie dr medicijntjes met stukje gedroogd hard brood..en er is niks heerlijkers dan te zien hoe dankbaar en smikkelend een konijntje medicijntjes naar binnen werkt... het leek zelfs alsof ze dr koppie recht deed om nog wat kruimels te pakken te krijgen..ja ik zag t goed..heel soms deed ze haar kopje recht om een flink hapje van dr broodje te nemen... is dat een goed teken? En daar zat ik dan te genieten van het mooi gezicht..en het tikkeltje hoop dat binnensloop dat het aan de beterende hand was...rolde ze nog een keer de hele ren door omdat ze haar balans verloor... tot ze tot stilstand kwam tegen een hoopje hooi aan...daar lag ze ff een paar seconden en zat weer overeind... hobbelde in een hoekje met dr weer bekend scheef koppie..keek me met dr grote kijkers aan zo van..niks aan de hand mama ik was alleen ff een kunstje aan t doen... nee gekkigheid.. ik voel me een klein beetje opgelucht dat ze af en toe dr kopje recht deed tijdens het eten..maar ben bang dat ik in de loop van de dag dan weer een dikke teleurstelling ga zien ofzo... we zien het wel.

Geplaatst:

Sorry hoor, maar jij denkt nog steeds dat dit geen EC is? Ik heb er MEGA grote vraagtekens bij, want bij alles wat je schrijft had mijn mijntje EC. Bij een oorontsteking hoort ze toch allemaal niet al die rare symptomen van EC te hebben???

Geplaatst:

@ Fuerza sorry hoor maar daar gaat het niet eens om en het maakt alsnog geen flikker uit want ik behandel voor beide ziektes. En ik zou dan nog even bij oorontsteking inlezen als ik jou was...want volgens mij denk jij erg lichtzinnig over oorontsteking.

Geplaatst:

Mijn konijn tolt alleen heeeeel af en toe als ze haar evenwicht verliest wat dus ook gebeurd bij oorontsteking.. vraag me af hoeveel konijnen met een week EC op de achterpoten kunnen staan op een gladde laminaat vloer (overigens waar een dekentje over ligt maar dat graaft ze eigenwijs weg op een bepaalde plek) en vervolgens rechtstreeks uit de anus blindedarrmkeutels eet zonder om te vallen en daarna uitgebreidt zich gaat zitten wassen.

Geplaatst:

Mijne, maar die heb ik van de week wel in 'moeten' laten slapen. EC komt in allerlei gradaties voor. Bij een oorontsteking had ik nu al meer verbetering willen zien, de symptomen passen heel goed bij beide. Los daarvan maakt het inderdaad helemaal niks uit. Je behandeld voor beide en het kan best zijn je nooit zult weten wat het nou was. Maakt niet uit toch? Als ze maar beter wordt.

Novacam kat gaf ik de dosering voor 2kg kat per 1kg konijn. Dat is de laagste dosering die voor konijnen genoemd wordt her en der.

Geplaatst:

Mij was voorgeschreven 1 tot 1,5 kg voor dus t gewicht van mijn konijn... en die is 1,4. Nou ja hoe dan ook... ik ben vandaag wel positiever..heb nu wel het idee dat ik ietsjes verbetering zie... en ik ben pas maandag begonnen met de AB he... zaterdag op mijn eigen houtje begonnen met Fenbendrops..dus voor de AB ben ik nu net 5 dagen bezig. Als het al EC is vind ik dat Noellie het beter doet dan Bailey...die was echt een slap popje..die veel lag en sliep... en telkens met zn koppie wegzakte... en zijn oogjes die flitsten heen en weer de hele tijd door.. Die at bijna niet meer zelfstandig en zijn blindedarmkeutels bleven liggen... en Noellie is nog steeds onwijs nieuwsgierig, levendig, doet alles nog gewoon wat ze altijd deed..behalve dan dat die vervelende evenwicht haar wel eens belemmerd om gekke stunts uit te halen en ze een scheef koppie heeft... af en toe draait t oogje wat weg..maar dat is ook niet altijd... maar zoals ik zei...ik heb t idee dat ze fitter oogt... wat helderder uit dr oogjes kijkt.. en dr koppie wat minder scheef staat maar is minimaal dus ik mag daar kan ik nog niks met zekerheid over zeggen.

Geplaatst:

@Dollie, wel heel erg om te horen dat je konijntje het niet gered heeft..... blijf t zeggen...je moet erg sterk zijn wil je veel konijntjes houden en met al die ziektes dealen...veel sterkte met je verlies... :(

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .