Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen dagen gemerkt bij het verschonen van de wc van mijn 1.5 jarig konijn dat er veel urine in zit. Normaliter zijn het voornamelijk keutels met een beetje vochtig stro, maar nu dus echt met een plas op de bodem.

Moet ik me zorgen maken? En waar kan dit op wijzen?

Geplaatst:

Allereerst is het volgens mij belangrijk om te kijken of je konijntje ook meer drinkt dan anders, en hoeveel meer dan. Als het gaat om heel grote hoeveelheden of dit even aanhoud zou ik met hem/haar naar de dierenarts gaan, samen met een staaltje urine, dan kunnen ze dat vast wel voor je onderzoeken.

Is het trouwens schone urine of zit er een beetje bloed in? Dezelfde kleur en geur als anders?

Ik weet niet waar jij woont en of het daar momenteel warmer is dan anders? Hier word er beduidend meer gedronken en geplast bij warm weer.

Is er verder nog iets veranderd aan het voedingspatroon, toiletjes-bodembedekking,..?

Geplaatst:

Ze is niet meer gaan drinken, wel wat meer groenten gaan eten, dus misschien dat het daar aan ligt. Urine ziet er normaal uit en geur is niet afwijkend.

Het is wel aardig warm bij mij thuis... Ik kijk t even aan en als t zo blijft of erger wordt ga ik wel naar da..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .