Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Mijn konijn van 1,5 jaar krabt de laatste tijd vaker aan haar oren.

Hierbij schudt ze haar hoofd. Soms doet ze het een paar keer in een uur, maar ook vaak weer een aantal uren niet.

Als ik haar aai voel ik bij de oor een stroef plekje. Het is klein, en als ik goed kijk zie ik een wit puntje. Hier heeft ze er 3 van, allemaal op een verschillende plek en verdeeld over de twee oren.

Ik mag eraan komen, ze heeft dus geen pijn.

Ik ben me er bewust van dat er zoiets bestaat als oormijt. Ik heb me hier ook in verdiept, maar het lijkt er totaal niet op. Het is niet donker, niet veel, en constant krabben doet ze ook niet. Laat staan dat het gaat bloeden.

Weet iemand wat dit is? En of het uberhaupt wel kwaad kan? Ik bedoel wij mensen hebben ook weleens jeuk en kunnen dan hard krabben waardoor het zichtbaar wordt dat we gekrabd hebben. Om het maar even moeilijk te verwoorden :mdr:

Wie o wie?

Geplaatst:

Mijn vorige konijn Sammy had ook zoiets.... witte schilfertjes in oor en vacht.... Zijn het ook schilfertjes? Het was bij haar wel een soort oormijt! maar het is lang geleden hoor weet niet alles precies!

Geplaatst:

Nee het zijn geen schilfertjes, het zit vast aan haar oor. Het voelt als een klein puntje wat op de huid ligt, als een broodkruimel. Durf het er niet af te pulken :P

Geplaatst:

Ik ga morgen naar de dierenarts.

Maak me nu meer zorgen over een opgezwollen tepel die ik voel. Naar mijn weten is ze niet schijnzwanger, en echt zwanger ook niet. Hoop dat het niks ernstigs is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .