Ga naar inhoud

Scheve kop, zorgen maken!?


KoenSilvertant

Aanbevolen berichten

Hallo,

Toen ik net mijn konijnen wilde eten geven viel mij iets op.

Toen Lotje mijn DW voedster op mijn schoot sprong had ze een behoorlijke scheve kop.

Ze keek naar de hond toen ze een scheve kop had, het was denk ik nog geen 2 seconden...

Haar kopje was daarna weer gelijk recht, en net ook niets gezien.

Moet ik me zorgen gaan maken om EC!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hield ze gewoon even haar koppie scheef. Je kan eventueel de DA bellen, beter een keer teveel bellen dan te weinig, maar ik denk dat het gewoon toeval was en dat ze naar iets zat te kijken. Ik zou het wel in de gaten houden als ik jou was.

Succes!

Edit: Ik zou toch even bellen. Bellen kan nooit kwaad.

aangepast door IrisMarie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even goed opletten want dit lijkt inderdaad op EC.

Als je het vaker ziet meteen aan de bel trekken en gaan behandelen.

Drinkt en plast je konijn soms ook meer???

Deden die van mij vaak wel voordat ze weer last kregen van EC.

Knuffels Belleke

nog niks opgvallen van drinkn of plassen.

Plassen weet ik zowiezo niet, want het zit met zn alle in 1 bak :P

@Nicky_The: haar oren zijn mooi schoon, het is een hangoor.

In haar oren heb ik niet goed kunnen zien maar leek me ook schoon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Nessi heeft ook EC gehad met scheve kop. Hierdoor houdt ze haar koppie nu soms ook wat scheef.

Wat ik dan doe, is iets wat ze heel lekker vindt boven haar hoofd houden. Ze moet dan op haar achterpoten gaan staan om het te pakken. Konijnen met EC draaien dan meteen de verkeerde kant op en hebben evenwichtsproblemen waardoor ze neigen om te vallen.

Kan ze gewoon op haar achterpoten staan zonder dat het anders is dan normaal? Dan is er waarschijnlijk niks om je zorgen om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk ook nog dieper in het oor zitten of het kan gewoon een jeukje geweest zijn. Mss wat losse haren die kriebelen of vlooien. Het kan zo veel geweest zijn..

Ik zou het zelf in de gaten houden, tenzij je het echt niet vertrouwd want dan zou ik morgen bij de da staan. Maar anders zou ik gewoon wat weerstand verhogende kruiden/planten geven zoals bijvoorbeeld echinacea en haar goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Nessi heeft ook EC gehad met scheve kop. Hierdoor houdt ze haar koppie nu soms ook wat scheef.

Wat ik dan doe, is iets wat ze heel lekker vindt boven haar hoofd houden. Ze moet dan op haar achterpoten gaan staan om het te pakken. Konijnen met EC draaien dan meteen de verkeerde kant op en hebben evenwichtsproblemen waardoor ze neigen om te vallen.

Kan ze gewoon op haar achterpoten staan zonder dat het anders is dan normaal? Dan is er waarschijnlijk niks om je zorgen om te maken.

Net even gebrobeerd, ze kan net als mijn ram perfect op haar achterpootjes staan zonder om te vallen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even goed opletten want dit lijkt inderdaad op EC.

Dat vind ik persoonlijk wel een voorbarige uitspraak. 1x het koppie scheef en dat maar een paar seconden vasthouden hoeft Ć©cht niet meteen EC te zijn.

@ts en algemeen: in de gaten houden jah, maar we zitten hier met zn allen natuurlijk dagelijks in de konijnenpraat en je hoort zo vaak dat een konijn ziek is, dat het ook niet zo gek is dat we met zn allen soms een beetje overbezorgd zijn. niet dat ik vind dat jij dat bent, maar als ik s jeuk heb betekent t ook niet meteen dat ik schurft of vlooien heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed in de gaten houden, bij mijn overleden voedster, begon het ook zo. Ze kwam nieuwsgierig op der achterpoten staan, toen viel er hoofdje langzaam om, de volgende dag ben ik bij de DA geweest, maar die ochtend dat ik bij het hok kwam, stond het hoofdje al een stukje scheef. Helaas heb ik er hierdoor moeten laten inslapen. Ik heb daarvoor niets gemerkt over meer eten of drinken, maar daar let je natuurlijk dan niet zo op. Wel goed in de gaten houden, het gaat zo snel.

Nadat dit is gebeurd, zie ik bij al m'n konijnen hun hoofdje scheef staan, terwijl het helemaal niet zo is hoor. Maar het zit zo in mijn hoofd geprent, dat ik het ineens bij alle konijnen zie. :$ Heel gek, en soms ook heel eng!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gebrobeerd, ze kan net als mijn ram perfect op haar achterpootjes staan zonder om te vallen..

Nou, dan zou ik me inderdaad niet teveel zorgen maken. Toen onze Nessi beginnende EC had kon ze dus echt niet gewoon meer op haar achterpoten staan. En het scheve kopje is dan blijvend. Nu ze beter is, kan ze nog steeds niet perfect op haar achterpoten staan, ze draait altijd iets.

Ik denk dat het gewoon iets onschuldigs was, maar wel slim om het inderdaad gewoon even in de gaten te houden!

aangepast door Suuzz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .