Ga naar inhoud

Winkel-ukje met diarree

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Allemaal,

Ik heb vandaag van mijn werk een klein hangoormeisjeskonijn van een week of 6/7 meegenomen omdat ze diarree heeft en zich echt niet prettig leek te voelen. We staan natuurlijk voor het weekend en morgen is er niemand om voor de diertjes te zorgen, dus ook niet voor deze kleine.

Ik heb haar na ernstig twijfelen (zat nog met het vorige verhaal in mijn hoofd....http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?38755-Heftige-verstopping&highlight=) toch meegenomen, want ik voel mij liever rot omdat ze het niet gehaald heeft dan omdat ik het niet geprobeerd heb.

Maar goed, de kleine heeft dus diarree en ik heb daar geen ervaring mee. Ze drinkt zelf goed, en eet mondjesmaat hooi. Dat is al een positief punt. Verder is ze wel erg lusteloos terwijl ze gisteren nog heel actief en springerig was. Maar nu voelde ik net haar buikje héél erg borrelen en nu ben ik bang dat ze er ook nog gas bij heeft gekregen. Ik heb infacol in huis, kan ik haar dat geven, of nog even afwachten?

Ze heeft net pijnstilling van mij gekregen (carprofen) maar daar merk ik nog niks van. Ik vond haar wat koud voelen en heb een kruikje bij haar gelegd. Dat brengt mij bij de volgende vraag: Kun je een ice pod ook omgekeerd gebruiken, dus opwarmen?

Verder, wat kan ik haar geven qua medicatie/voer/dwangvoer? Andere tips?

Ik ga niet met haar naar de dierenarts omdat dit simpelweg niet rendabel is en ik ook niet zo ver wil gaan. Het is een absoluut schatje, maar we hebben het hier over een dierenwinkelkonijn en de medicijnen die ik in huis heb en mijn zorgen zijn haar beste kans.

Wie kan mij helpen met goede tips of alleen al met simpelweg duimendraaien? Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Geplaatst: (aangepast)