Dragonclaw Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 Heey lieve Bunnybunchers.Toen ik gisteren langs het hok van Muffin opliep, zag ik dat hij een beetje lui in z'n hokje lag. Niets mis mee dacht ik, omdat het de afgelopen tijd toch wel erg warm was geweest, en hij dan ook altijd lekker lui gaat liggen. Nadat ik hem voer had gegeven, zag ik hem een beweging maken, die je toch wel als niesen kunt zien. Maar ik wist het niet zeker, en liet het dus maar even zo.Vanochtend weer bij het hok aangekomen, en voer gegeven. Nu toch wel drie korte, niesjes achter elkaar, geen twijfel mogenlijk...Muff eet gewoon goed, en drinkt ook gewoon net zo veel als normaal. Maar hij is veel minder actief (Liggen, drinken, eten en dan weer gaan liggen) Zijn neusje lijkt heel iets natter dan normaal, maar het kan ook komen omdat hij misschien net had gedronken.Heeft iemand tips wat ik nu moet doen? Moet ik nog even afwachten? Of moet ik met hem naar de DA?
Elvje Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 Ik zou hem vooral even goed in de gaten houden: vies neusje, vieze pootjes. En even de symptomen van snot/pasteurella-infectie bestuderen.En verder even de omgeving in de gaten houden: leeft hij op stoffige bodembedekking? Stoffig hooi?Hier niest mijn voedstertje ook wel eens, maar dit is incidenteel en zonder problemen. Komt dan inderdaad wel eens voor dat ze drie keer achter elkaar niest en dan is het over.
Dragonclaw Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2012 Muffin zit op houtzaagsel en stro, het kan inderdaad zijn dat het gewoon een niesje is geweest. Hopen dat het dat is. Ik zal hem wel even goed in de smiezen houden.
Domino Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Sommige konijnen kunnen niet goed tegen zaagsel. Plus het feit dat wordt gezegd dat er giftige stoffen in zitten. Misschien kun je eens kijken naar een andere bodembedekking? Als je dat wil?
KoenSilvertant Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Oke, Houtzaagsel is heel erg stoffig, stro is ook heel erg stoffig.En houtzaagsel schijnt okk nog giftig te zijn voor konijnen...Dus als ik jou was zou ik hennepvezel kopen.Dat is niet stoffig en stinkt niet.Je kunt ook de bodembedekking eruit halen nu, en haar zindelijk maken!Dat is beter voor de portomenee en je hoeft minder lang schoon te maken.In een toiletje kun je houtkorrels voor de kattenbak gebruiken en hennepvezel, vlas etc.Maar houtzaagsel zou ik niet doen bij haar.Blijft ze niezen zonder stof en heeft ze viezen voorpootjes?Even naar de dierenarts dan krijg me medicijnen mee!
Aanbevolen berichten