Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier op het forum geweest ben en dat heeft eigenlijk te maken met het feit dat alles hier goed ging met ons Wuppie ( vrouwtje, dwerg )

Ze is gisteren geholpen aan haakjes aan haar kiezen. dwangvoer heeft ze van de dierenarts gisteren nog gehad.

Gisteravond eten gegeven en vanmorgen lag echt alles er nog!!!!

Aangezien ik dwangvoer van de dierenarts had meegekregen heb ik het klaargemaakt en het is gelukt om er bijna 1 eetlepel aangemaakt in te krijgen.

Wortelloof eet ze wel, maar drinken doet ze tot nu toe ook nog niet.

Is dit normaal na het verwijderen van haakjes of moet ik me zorgen maken ( wat ik dus al doe )

Wanneer zou het "normale" eten weer op gang moeten komen??

Ik maak me echt een beetje zorgen.

groetjes

Saskia

Geplaatst:

Kijk anders even na mijn forum over Hupje. Precies hetzelfde. Het duurde bij haar ook even, heb echt vanalles voor der neus gelegd, uiteindelijk komt het wel hoor. :)

Geplaatst:

Pfff nou wat een ellende he. Ze heeft nu net wel weer een beetje vers gras op, nu maar hopen dat het keutelen weer snel op gang komt. Ik ga het gelijk ff lezen djw

Geplaatst:

Komt vaker voor nadat ze onder narcose zijn geweest.

Bied haar maar lekker dingen aan die ze lekker vindt. Lekker wortelloof en gras geen probleem wat ze maar wil eten.

Verder even op doeken houden zodat je weet wat ze doet qua keutels en natuurlijk in de gaten houden verder.. Stopt ze volledig mee eten dan wel alarmbellen rinkelen.

Geplaatst:

de dierenarts heeft me alleen maar verteld dat ze eigenlijk gelijk weer normaal moest gaan eten en als ze dat niet deed dat ik er dan moest dwangvoeren. Pijnstilling en antibiotica moet ze nog voor een week . Wortelloof heeft ze vandaag wel gegeten en ook vers gras en een stukje appel, maar drinken doet ze nog steeds niet. Ik keek net in haar wc en daar liggen ook alweer keutels in. Het voer in haar bakje raakt ze nog steeds niet aan, dus ik zal vanavond ongetwijfeld weer dwangvoer moeten geven, maar ben allang blij dat ze iets binnen heeft.

Geplaatst:

Als ze wel groen eet, maar geen brok of hooi drinken ze wel vaker niet, want in groen zit ook vocht.

Verder is het verstandig om extra een drinkbakje neer te zetten.

Als ze ruim voldoende groen eet hoef je haar niet direct te dwangvoeren. Dwanvoeren is omdat ze eet en dat hoeft niet perse brokjes te zijn.

Geplaatst:

ik vind het toch lastig. Ze eet wel groen, maar lang niet voldoende. 1 blaadje andijvie en wat loof is er vandaag in gegaan. Ik denk dat ze ong 4 brokjes opheeft. Is het dan nog nodig om ook extra dwangvoer erbij te geven vanavond of moet ik de nacht even afwachten???

Geplaatst:

ik heb besloten om het nog een nachtje aan te kijken. Ze heeft haar biks nu op, nadat ik ze nat had gemaakt met water dus dwangvoeren vind ik dan ook weer zielig. Vanavond zal ik weer de biks natmaken en dan maar hopen dat ze die morgenochtend opgegeten heeft. Dan het drinken nog...... Ik hoop dat ze dat ook zelf weer gaat doen, maar ik ben iets geruster omdat er nu ook water door haar biks heen zit. bedankt voor de tips en de reacties.

Geplaatst:

Ik heb te vroeg gejuicht denk ik!! Toen ik vanmorgen beneden kwam zag ik dat Wuppie dus nog steeds niet gegeten en gedronken heeft. Er liggen wel wat keuteltjes en een klein plasje, maar van haar biks heeft ze er denk ik maar minimaal op. Ik had zo gehoopt dat ze lekker ging eten weer!!!!!!! Ik ga zo maar weer wat dwangvoer maken zodat ze in ieder geval iets van eten en vocht in haar maagje heeft. Ik hoop dat dit normaal is na het weghalen van haakjes, maar ik ben bang dat ik morgen toch de dierenarts weer moet bellen. Ik heb er geen goed gevoel over.............

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb meerdere konijnen met haakjes gehad en de ene at veel sneller weer dan de ander. Het kan dus inderdaad even duren voordat ze weer goed gaat eten.

Bij die nijnen van mij werkt paardenbloemblad altijd goed om ze weer aan het eten te krijgen. Even oppassen dat je het niet te dicht langs een autoweg plukt of op een plek waar honden worden uitgelaten. En het sowieso goed wassen. Witlof of andijvie lusten ze ook graag. En wat je ook kan proberen is het steeds voor haar neusje te houden, dus blijf het actief aanbieden.

Maak de groente die je geeft lekker nat, dan krijgt ze ook extra vocht binnen.

Bij mij gingen ze altijd eerst weer groente eten, dan hooi en dan pas biksjes. Sterkte ermee.

aangepast door Wammes030
Geplaatst:

Als het zeker vanavond nog zo is zou ik inderdaad morgen de dierenarts zeker raadplegen en dan ook vragen naar darmstimulerende medicatie zoals cisaral drops.

Geplaatst:

Mijn nijn at eerst ook alleen de zachtere dingen, appel, andijvie, wortelloof.. 1,5/2 dagen later begon ze aan d'r biks. Ik schiet ook heel snel in de stress, maar het heeft wel even tijd nodig. Ik ben er wel gaan dwangvoeren, maar de helft van wat ze eigenlijk moest hebben.. Zodat ik zeker wist dat ze wat binnen kreeg, maar dat ze ook nog wel een 'honger' gevoel had, om zelf te gaan eten. :)

Geplaatst:

dat is exact wat hier ook gebeurd. Ik heb haar vanmorgen een eetlepel dwangvoer gegeven dat is natuurlijk veel te weinig, maar dan heeft ze in ieder geval iets binnen. Het hooi gaat nu wel lekker naar binnen en ook het verse gras gaat goed. Over heel de dag heeft ze nu ong 13 biks op dus er zit vooruitgang in. Nu maar weer kijken hoe het vannacht gaat.

Geplaatst:

Dat is zeker positief! Ze kan dus wel eten, dus als ze daadwerkelijk honger krijgt, kan ze dit dus ook zelf makkelijk verhelpen. Fijn dat je dan niet meer hoeft te dwangvoeren, want dat levert natuurlijk ook 'n hoop stress. Ik merkte dat bij Hupje ook, zodra ik der gedwangvoerd had (en dat gaat bij haar echt vrij makkelijk!) was ze helemaal down, en lag ze het eerste halfuur zeker in een hoekje bij te komen..

Geplaatst:

Vanmorgen was Wup haar bakje helemaal leeg!!!!!! Dat is dus wel iets positiefs. vanmorgen weer haar medicijnen gegeven en nieuw voer,maar dat raakt ze tot nu toe nog niet aan. Iets groenvoer heeft ze wel gegeten, maar drinken ho maar. Keutelen gaat iets beter en ik vind een plasje in haar bak. Hooi eet ze soms, dus er zit wel iets vooruitgang in. voor de zekerheid heb ik vanmorgen wel nog de dierenarts gebeld en die zei dat ik het nog een dag aan moest kijken en dat ze dan toch echt beter moet gaan eten. Vooral dat ze niet drinkt vinden ze raar.

Ik heb vandaag wel gemerkt dat ze ongelooflijk zit te krabben elke keer. Heb haar gekamt, maar ik kan niks vinden. Op haar oortjes zitten 2 kale plekken maar dat kan misschien van de narcose zijn??? Ik wacht het nog ff af en hoop dat ze straks toch weer een beetje gaat eten anders moet ik weer met haar heen en weer en dat brengt ook weer een hoop stress met zich mee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .