Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik lees weer genoeg berichten over maden de laatste weken. Zelf ben ik ook met mijn konijn Luna bij de dierenarts geweest met dit fenomeen.

Daardoor ben ik eens rond gaan kijken en heb info gevonden over het zelf bestrijden van deze vieze insecten: de vliegenval. Kijk maar eens op blizzz.nl en dan zie je verschillende versies.

Zelf heb ik toevallig bij mensen thuis, die een mesthoop hebben buiten omdat ze paarden hebben, de megatrapp gezien. En volgens mij werkt het echt!

Er is stiekem veel te vinden via google wat je kunt doen aan het bestrijden van de vliegen.

Succes ermee!

aangepast door Evee
Geplaatst:

Ik heb geen vraag! En ook geen aandelen! Ik wil het gewoon met jullie delen voor het welzijn van onze lieve konijnen.

Ik dacht er goed aan te doen om mijn wetenswaardigheden te delen.

Geplaatst:
Goh, wat een flauwe reacties op een goedbedoelde tip!

Misschien wel flauw, maar omdat zij nu 3 keer de merknaam noemde kan Google het merk wel hoger in beeld tonen als je op iets van vliegenvanger zoekt. Veel fora hebben hier last van hoor. Maar in dit geval zal het vast onschuldig zijn :)

Geplaatst:

Sorry, maar ik weet niet hoe google etc. werkt. Ik twijfelde eerst nog of ik de merknaam op het forum mocht noemen, maar heb de gok gewaagd. Ik ben vorige week weer ontzettend geschrokken van die vieze, vuile maden en ik was blij dat ik die vliegenval toevallig afgelopen zaterdag bij die mensen zag staan. Ik wist niet dat zoiets bestond. Misschien ben ik dan 1 van de weinigen.....misschien weten de mensen hier op het forum wel van het bestaan af, maar zo niet dan weten jullie het nu. (in al die berichten over maden heb ik het niet gelezen in ieder geval)

Ik ga vanmiddag met Luna voor controle naar de dierenarts en ik hoop dat ze weer snel buiten met haar grote vriend Spetter mag spelen.

Geplaatst: (aangepast)

In mijn topic over warmte record is te lezen dat die zakken er zijn, maar behoorlijk smerig zijn en mogelijk juist vliegen aantrekken..

Er wordt gesproken over een stank lucht, verterende vliegen en kruipende maden :beurk:

Er zijn ook andere oplossingen: veel citroenmelisse planten en CD's ophangen.

aangepast door Nicky_the
Geplaatst:

Haha ja niet per sé in topics over maden maar in diverse andere topics zijn diverse merken vliegenzakken voorbijgekomen en de meeste mensen zijn erg positief over de werking ervan maar minder positief over het smerigheidsgehalte :P

Inclusief ikzelf. Ik had de mijne van de Boerenbond vandaan. Ander merk, maar werkte ook prima.

Geplaatst:

Tja ik was nog niet bekend met de nadelen van de vliegenvallen maar op het oog leek het me wel wat. Eerst nog maar eens goed over nadenken dan.

Ben vanmiddag met Luna voor controle bij de dierenarts geweest. Was maar goed ook. Ze heeft dan wel geen maden meer natuurlijk maar 1 wond zag er niet goed uit (daarom ging ook naar de da). Nu andere zalf mee gekregen die ik 3 keer per dag met een wattenstaafje in de wond moet smeren en maandagavond weer even bij de da laten checken. We blijven onze meid dus nog maar even lekker verwennen en goed verzorgen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .