Maddy Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Hoi allemaal,Sinds een week of vijf hebben we er een Teddy Dwergje bij, Brownie. Gisteren ontdekten we een klein plekje op zijn huid, een soort schaafwondje, met schilfers eromheen. We weten vrij zeker dat het vachtmijt is (Rosie heeft dit ook wel eens gehad en dat zag er precies hetzelfde uit, alleen kreeg zij ook al kale plekken) en we hebben Ivermectine gehaald, dat we op het plekje hebben gespoten en hebben ingemasseerd - dit moeten we over een week nog eens herhalen. Nu lijkt Brownie alleen niet meer goed te kunnen drinken. Hij heeft een drinkflesje met een tuit eraan en voorheen had hij er geen problemen mee, maar nu lijkt het wel of hij er niets meer uit kan zuigen, terwijl het flesje niet verstopt is of iets dergelijks. Hij heeft nu ook een bakje water gekregen en daar drinkt hij wel uit, maar ik vraag me af waarom hij het flesje niet meer gebruikt. Kan het iets te maken hebben met de vachtmijt? Dat hij zich te zwak voelt om aan het tuitje te zuigen, of zoiets? Het lijkt me toch te toevallig dat er nu opeens twee verschillende dingen mis zouden zijn, terwijl hij hiervoor nooit problemen heeft gehad. Ik maak me hier best zorgen over; met deze temperaturen moet een konijn, en zeker zo'n kleintje, toch goed drinken.Kunnen jullie hier iets mee?Alvast bedankt!
Aanbevolen berichten