Ga naar inhoud

Spuitjes zonder naald


Gast

Aanbevolen berichten

Heb je ook pleisters enzo nodig dan?

leukoplast? verband?, compressen?? steriele gaasjes????

Dat soort spullen hebben de meeste mensen toch wel in huis in hun eigen EHBO setje, dat hoef je dus niet nog een keer apart voor een konijn aan te schaffen. Ik moet zeggen dat ik een zeer karige EHBO doos heb tegenwoordig, heb gelukkig niet zo veel zieke konijnen gehad afgelopen jaren dus veel spullen zijn over de datum gegaan en weggegooid.

Wat ik wel heb:

- pijnstillers

- thermometer

- spuitjes

- dwangvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lullig bedoeld:

als ik zie hoe moeilijk je dit allemaal vindt, moet je geen EHBO-doos met medicatie aan gaan schaffen. Je moet vooral niet zelf gaan dokteren, maar naar een dierenarts gaan als er iets is. Dan krijg je op dat moment wel de medicijnen en spullen die je nodig hebt. Alleen de snugglesafe zul je niet zo makkelijk kunnen halen bij ziekte, dus dus zou ik wel aanschaffen. Dwangvoeging, medicatie en spuitjes: gewoon meenemen bij de dierenarts op het moment dat het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebruiken de meesten hier bij konijnen na bijvoorbeeld een narcose. Sommige konijnen warmen zichzelf dan niet voldoende op, waardoor ze lusteloos kunnen blijven. Door de kruik komen ze op temperatuur, en worden ze vaak weer wat levendiger. Zo'n snuggle kan dus best handig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar daar hoef je toch zeker geen snugglesafe voor aan te gaan schaffen. De mijne kunnen ook met een kruik in tijden van ziekte of narcose. Ik heb het 1x meegemaakt dat het niet werkte maar daar was blijkbaar 3 dagen warmtelamp en opname bij de DA voor nodig dus dat ligt niet aan die kruik neem ik aan. Gewoon zo'n babykruik die denk ik iedereen wel in huis heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wanneer je dieren hebt die dusdanig onder de invloed van de narcose nog zijn dat ze ook hun temperatuur niet goed kunnen regelen, dan zullen ze je kruik niet stuk knagen. :P maar moet zeggen dat dat niet echt de situaties zijn geweest waarin ik ze gebruikt heb tot dusver.

Ik had wel voor Pip als uk van drie weken een rubberen kruik, dat vond ze geweldig, waterbed idee haha. Maar je kunt wel altijd een fles vullen met warm water als vervanger eventueel. Hoewel ik toch snugglesafe fan ben. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik weet zeker dat Daizy een rubberen kruik meteen ziet als object om haar knaagfetish op te botvieren :rofl:

En een handdoek om een kruik moet ook meteen van het object afgerold worden. Hier zou zo'n ding dus wel handig zijn... Ik heb er geen overigens

Oh zo'n rubberen kruik heb ik ook niet. Ondingen vind ik dat.

Ik heb babykruiken, lekker warm aan de voetjes in de winter en met gehaakte kruikenzak nog ooit gemaakt door oma waar je een koordje doorrijgt. Ik doe er altijd een extra sok onder en dan kokend heet water erin, superveilig. Het voordeel van zo'n babykruik is dat het veel langer warm blijft dan zo'n rubberen kruik, die rubberen kruiken kunnen veel makkelijker kapot en lek en er mag niet te heet water in.

Maar idd een konijn dat zo ziek of suf is dat hij een kruik nodig heeft heeft wel wat anders aan z'n hoofd dan knagen.

Ik heb het bij Hazel wel nodig gehad na de narcose, hij was heel suf en voelde kouder na een tijdje, die kruik was ook niet meer echt warm en nadat ik de kruik opnieuw gevuld had kwam er weer leven in, was echt wel nuttig.

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .