Gast Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik ben er lekker laat mee, maar misschien voor komende warme dagen: Het heeft meer zin om de oortjes nat/koud te maken dan de bekkies. Bij de oren zitten de bloedvaten (ook een aantal grote) heel dicht onder de huid. Als je die koelt, koel je meteen het lichaam mee omdat het bloed op die plek gekoeld wordt. Daarom is het bij jezelf ook zo fijn om je polsen onder de koude kraan te houden als je het warm hebt.Maar verder echt super fijn dat het zo goed gaat met ze! En dat de buren aan het bbq'en geslagen zijn kun je ze niet kwalijk nemen hè. Zij weten niets van de situatie en hadden er dus ook geen rekening mee kunnen houden. Boos op ze af stappen zou alleen maar ruzie veroorzaken omdat ze zich van geen kwaad bewust zijn;)
Samiera Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik gebruik gewoon plastice herbruikbare ijsklontjes, je moet er alleen opletten dat ze er niet aan gaan knabbelen, maar dat hebben die van mij gelukkig nog nooit gedaan. Ik ben namelijk bang dat als het ijsklontje te klein word en ze het perongelijk opdrinken, dat ze stikken ofzo?
AnneGrootendorst Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Wat fijn om te lezen dat ze het allemaal gered hebben! Wat een opluchting zal dat voor jullie zijn! Je bent echt een kanjer dat je ze zo god verzorgd hebt en ze er doorheen gesleept hebt. Hopelijk kun je na deze zenuwslopende week weer een beetje op adem komen, sterkte!
Lonja Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Beter als de konijnen en manlief weer op adem kunnen komen
lovepluis Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 veel sterkte hoor met je konijntjes!ze zullen vast heel bang zijn geweest met al die rook
Fluf en Tinus Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Wat fijn dat je beestjes die eerste kritieke periode achter de rug hebben. Gelukkig wordt het deze week wat minder warm en dan kunnen ze weer beginnen met het opbouwen van hun conditie, want die zal ook wel een behoorlijke tik gehad hebben! Nog steeds beterschap voor ze! Voor jou en je gezin natuurlijk een stressvrije tijd gewenst, met heel gezond rondspringende konijnen!
pluis04 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 ben echt zo blij dat de kritieke periode voorbij is heerlijk even op adem komen.en ben trots op het trio dat ze er allemaal nog zijn.als ik Mickey een week geleden zag had ik dit niet verwacht die lag meer voor dood in mijn armen dan leven en als je hem nu in de zandbak zie graven.
pluis04 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 oja wat zouden jullie nu doen ze zijn aan de overkant de tuin aan het leeg halen met alles wat verloren is gegaan aan de brand.geen idee of er nu veel as vrij gaat komen, zouden jullie nu de konijnen in de ren laten of toch naar binnen doen voor vandaag?in het binnenverblijf in de schuur is het nu wel warm.
Christaaa Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Ik kan me niet voorstellen dat dat helemaal bij jullie in de tuin komt. Door de hitte steeg het op en kwM het verder, lijkt me. Ik geloof dat ik ze gewoon buiten zou laten.
Beestenbende Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Kun je niet eventueel een zeil of lakens over hun verblijf heen hangen, zodat ze lekker buiten kunnen blijven, maar er geen as in hun verblijf terecht kan komen?Super trouwens, dat je trio door de eerste kritieke week heen is.
Lonja Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Ja goed idee, natte lakens kan nooit kwaad met dit weer en daar blijft eventueel stof mooi aan plakken.
pluis04 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 het is gelukt met lakens.kunnen ze toch lekker buiten blijven en ze krijgen niks in de ren.
SpetSpat Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Tsjonge, wat een heftig gebeuren Pluis04.Hoe is het inmiddels met ze? En met jullie?Brand is heel ingrijpend weet ik uit ervaring.Sterkte voor zover nog nodig!
kaatje_39 Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Wat heerlijk voor je dat de kritieke periode voorbij is. Hoop dat je snel weer van je nijnen kunt genieten als zal het nog wel even duren voordat je onbezorgdheid helemaal weg is.
pluis04 Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 even een update.gisteren op spreekuur geweest bij de dierenarts voor controle en bij alle drie zijn de longen weer helemaal schoon.ze zijn weer helemaal gezond verklaard.ze genieten ook weer volop van de zandbak en zijn weer allemaal de oude.het was vermoeiend om alle drie te dwangvoeren en medicijnen te moeten geven maar nu ze weer zo rondhuppelen weet je waar je het voor hebt gedaan.
Moniek Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Dat is echt heerlijk nieuws! Ik ben super blij voor jou en je konijntjes.
Aanbevolen berichten