JvG Geplaatst: 12 augustus 2012 Geplaatst: 12 augustus 2012 Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en ik heb meteen een vraag!Mijn konijn (die ik 3 mnd geleden heb gekregen omdat hij bij het tuincentrum was "gedumpt") niest de laatste tijd wel eens. Hij zit nu in een binnenhok en als het goed weer is zet ik hem in een rennetje op mijn terras. Nu haalde ik hem laatst binnen en toen zat ie die avond en de ochtend erop ineens te niezen. Niet heel veel, een paar keer maar. Heb hem even twee daagjes binnen gehouden en nu niest hij al niet meer. Hij maakt wel vaak zichzelf schoon maar zijn neusje en pootjes zijn redelijk schoon, alleen wat gelig van de bodembedekking. Ik ben een beetje bang dat hij de pasteurellabacterie heeft ofzo maar ik ben nogal snel bezorgd en ik wil niet te hard van stapel lopen... Ik wil er echter binnenkort een konijntje bij gaan nemen zodat hij niet meer alleen zit en daarom is hij ook gecastreerd een maand geleden dus wil ik aangezien snot zo besmettelijk is toch even naar de DA. Weet iemand wat de kosten ongeveer zijn van een antibioticakuur tegen snot? Bij voorbaad dank voor reacties!
JoBoris76 Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Wat voor bodembedekking gebruik je?
angela12 Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 mijn konijn had snot en de eerste kosten waren voor antibiotica en wat pijnstilling 57 euro en elke antiobiotica injectie die daarna kwam was 10 euro.hou er wel rekening mee dat als het werkelijk snot is het een langdurige kwestie kan worden.helaas kwam het wel steeds weer terug bij mijn konijn in totaal drie keer teruggekomen.
JvG Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 mijn konijn had snot en de eerste kosten waren voor antibiotica en wat pijnstilling 57 euro en elke antiobiotica injectie die daarna kwam was 10 euro.hou er wel rekening mee dat als het werkelijk snot is het een langdurige kwestie kan worden.helaas kwam het wel steeds weer terug bij mijn konijn in totaal drie keer teruggekomen.oef. En hoe vaak moeten ze dan zo'n antibiotica-injectie? Gewoon 1 keer per behandeling? Ik denk trouwens niet dat ie het heeft hoor... Denk gewoon een beetje een koutje. Nu niest hij niet meer namelijk en het was maar een paar keer dat hij nieste en precies nadat hij buiten had gezeten (hij leek zich ook niet echt te vermaken daar, bleef maar stil zitten). Maar even laten testen kan geen kwaad voor ik er een tweede bij ga zetten. Bedankt voor je reactie!
JvG Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik gebruik geperste houtkorrels. Denk niet dat dat het kan zijn...
angela12 Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 de mijne moest de eerste keer nog 4 keer terug voor een antibiotica injectie hierna hoorde hij niets meer met luisteren en is hij gestopt met injecteren de tweede keer heeft het langer geduurd denk ongeveer zo'n 6 keer terug.beide keren knapte jasper weer goed op maar helaas had hij een tumor in zijn maag wat uiteindelijk ertoe geleid heeft dat ik hem in moest laten slapen.snot kan steeds weer terugkomen maar het hoeft niet. het is gewoon heel moeilijk ik heb beide keren voor ogen gehad dat zolang als dat jasper nog zin in zijn leven had ik weer terug zou gaan.had ik gezien dat hij niets meer wou dan was ik uiteindelijk met de behandelingen gestopt.bij jasper was wel overigens duidelijk te horen dat het snot was hij kreunde van de benauwdheid en voelde zich duidelijk ongemakkelijk
bino&dido Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Ik wil je niet heel hopeloos maken, maar mijn konijn heeft een erge bacterie zie --> topic http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?61424-Konijn-met-Pseudomonas-PutidaBen nu al 400 euro kwijt.. En ze is nog steeds aan het niezen.Het wil helemaal niet zeggen dat jouw konijn deze bacterie ook heeft, maar je kan het best zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Als je er snel iets aan doet kan het nog helemaal overgaan. Een nieuw konijn erbij nemen raad ik ZEER af!! Deze moet eerst helemaal beter zijn en dan nog even wachten of het niet terug komt, anders heb je straks meerdere konijnen waarmee je naar de dierenarts kan.
Aanbevolen berichten