JuliaW Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Ik vraag het nu toch maar even op BB..Het dwergkonijntje van mijn zus van inmiddels bijna 8 jaar heeft al een hele tijd (langer dan een jaar) last van witte uitvloeiing uit zijn ogen, en sinds een maand of 2 komt dit ook af en toe uit zijn neus. Hij is onlangs nog gecheckt door de DA en deze kon niks vinden. Ook niest hij af en toe, en lijkt hij ook heel af en toe een soort piepend geluid te maken. Dit laatste baart me vooral zorgen omdat ons andere konijntje dit ook deed, een aantal weken voor ze aan baarmoederkanker overleed.. (overigens is de dwerg waar het over gaat een mannetje!). Ik ben nu een week bij mijn ouders dus ik zie hem nu elke dag, en gisteren was ik losse haren bij hem aan het verwijderen omdat hij erg verhaart en toen zag ik dat hij op de buitenkant van zijn oortjes allemaal schilfertjes en heel veel los haar had, toen ik er heel zachtjes over wreef kwam meteen al het haar mee en bleven er oortjes met kale plekken over. Wat me ook opvalt is dat hij de laatste tijd vaker op zijn zij lijkt te liggen, iets wat hij eerder alleen deed als het echt heel warm was, en dan nog liever niet (dit was mijn moeder trouwens ook opgevallen, die verzorgt hem dagelijks). Ik vind hem er gewoon ook niet zo lekker uitzien momenteel, hij oogt gewoon niet helemaal goed voor m'n gevoel. Maarja, het is niet mijn konijn, en ik zal dus mijn zus moeten overtuigen mocht de DA er naar moeten kijken.Ik vraag me nu dus eigenlijk af of dit allemaal ouderdom is, of dat hij iets onder de leden kan hebben wat nog een bezoek aan de DA waard is?
Nouck Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Nou, ik zou in jullie geval echt wel naar de da gaan. 8 jaar is een mooie leeftijd, maar nog niet einde verhaal.. Vocht uit ogen, zo te lezen snot erbij en schilfers.. Ik denk niet dat ie heel gelukkig is nu
xILYx Geplaatst: 10 augustus 2012 Geplaatst: 10 augustus 2012 Idd, ga naar de DA. Hij is niet gezond, zo te horen.
Aanbevolen berichten