Babette Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Mijn konijn van bijna 4 maanden schudt regelmatig met zijn kop, vooral als hij buiten in de ren zit. En dan krabt hij aan zijn oren. Hij doet het absoluut niet de hele dag. Gewoon, af en toe (een paar keer per dag). Maar ik zie het de voedster bijv. nooit doen. Zij wast haar oren wel maar zit niet met haar kop te schudden en aan haar oren te krabben. Ik maak me meteen heel erg zorgen! Voor enge ziekten. Afgelopen donderdag ontdekte ik dat hij wormen heeft dus nu een Panacur kuur van 14 dagen. Hij eet verder wel goed. Ik heb zijn oren bekeken en zie geen oormijt. Zou het middenooronsteking kunnen zijn? Of iets anders? Morgen ga ik in ieder geval naar de dierenarts.
Joseeke Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Schudden met het hoofdje & krabben aan de oortjes zijn meestal de symptomen van oormijt.Dat jij ze niet kan zien, wil niet zeggen dat ze er niet hoeven te zijn.Het beste kun je er even mee naar de dierenarts gaan. Zij hebben er de juiste middelen voor om de diagnose te kunnen stellen & de juiste medicatie ervoor mee te geven
tash Geplaatst: 7 augustus 2012 Geplaatst: 7 augustus 2012 eventueel kan je stronghold geven gaat op gewicht
Babette Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2012 Gelukkig, alles was goed met Gijs! Geen oormijt o.i.d. Gewoon jeuk gehad dus. Ben opgelucht.
Joseeke Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Fijn dat alles goed met 'm is Is Gijs een hangoor? Zoja, bij hangoren komt vaker voor dat ze wat rommel in de oortjes kunnen hebben wat jeuk veroorzaakt.Laatst was dit met Ed ook het geval. De DA heeft toen fijn zijn oortjes schoongemaakt, waarna hij niet meer met zijn hoofdje geschud heeft.
Reusje Geplaatst: 9 augustus 2012 Geplaatst: 9 augustus 2012 Of een beet gekregen van een insect.Bij ons had vorige week een konijntje een steek van een bij of hommel. Ik ben ermee naar de dierenarts moeten gaan. Op een half uur tijd leek het arme beestje wel Pinokkio zo een neus.De dierenarts heeft zelf een spuitje moeten geven .Nu is het nog steeds gevoelig maar wel al serieus minder dik.
Aanbevolen berichten