Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met mijn konijn namelijk dat ze alleen maar ligt.

Ik had haar net uit haar kooi gehaald omdat ze niet reageerde op het geluid wat ik doe wanneer ik haar eten geef en normaal gesproken springt ze dan helemaal tegen haar kooi aan.

Toen ze uit haar kooi was ging ze weer liggen opstaan en op een andere plek liggen en zo ging het de hele tijd heen en weer door.

Wanneer ze ligt trilt ze een beetje met haar hoofd heen en weer.

Ik deed trouwens de badkamer deur ff open en ze bleef liggen terwijl ze normaal gesproken ernaar toe rent.

Ze is inmiddels alweer 4 en ook weer in haar kooi waar ze ligt en de hele tijd van lig(positie) verandert.

Weten jullie misschien wat er met haar aan de hand is?

Geplaatst:

Een konijntje dat zo constant gaat herverliggen klinkt als een konijntje dat pijn heeft.

Vier is niet oud, als je daarom zegt 'alweer 4'. Ik zou als de vliegende bliksemmet je nijn naar de dierenarts rijden, pijn is nooit goed en als ze pijn hebben, eten ze niet makkelijk, en als ze niet eten... nu ja, het kan snel gaan.

Geplaatst:

En? wat zegt de dierenarts? Heeft ze de nacht overleefd?

Konijnen die niet eten en liggen te liggen moet je asap naar de dierenarts brengen, niet morgen, of 'vrijdagavond' of 'wanneer ik tijd heb'. Vakantie nemen en gaan is dan de boodschap!

Geplaatst:
En? wat zegt de dierenarts? Heeft ze de nacht overleefd?

Konijnen die niet eten en liggen te liggen moet je asap naar de dierenarts brengen, niet morgen, of 'vrijdagavond' of 'wanneer ik tijd heb'. Vakantie nemen en gaan is dan de boodschap!

Ik weet niet wat jij voor werk doet, maar zo werkt het niet altijd hoor. Ik kan ook Ć©cht niet zomaar even van mn werk weg. Ik snap je boodschap, maar dit is wel erg kort door de bocht

Geplaatst:

ALs je tijd hebt naar de dierenarts. Ons konijntje heeft zich ook zo "gedragen" en wij hebben meteen de DA gebeld. Wij konden meteen terecht. Hij had een gasbuikje. Kreeg een spuitje en gelukkig weer gezond. Wij hebben gelukkig een dierenkliniek die 24u per dag open is. Maar bij dit soort dingen: gaan!

Geplaatst:
Ik weet niet wat jij voor werk doet, maar zo werkt het niet altijd hoor. Ik kan ook Ć©cht niet zomaar even van mn werk weg. Ik snap je boodschap, maar dit is wel erg kort door de bocht

Ik heb een job die in principe dit ook niet toelaat, als advocate kan ik immers mijn zittingen ook niet zomaar verzetten, heb ik consultaties staan, verhoren bij de politie, etc. Ik denk dus dat ik een job heb die andere mensen beschouwen als 'ik kan niet even weg van m'n werk'.

Maar als ons konijn ziek is, dan gaan we ermee naar de dierenarts. Onmiddellijk. Dan betaal ik een vervanger, bel ik de klanten af, vraag bij de politie om enkele uren uitstel, you name it. Konijn opladen, desnoods bij de dierenarts laten tot de afspraak waar ik niet echt onderuit kan voorbij is en dan terug gaan. Ondertussen man-lief opbellen die van op zijn werk aan de andere kant van het land komt gereden om de 'wacht' over te nemen.

Ik zou het mij niet kunnen vergeven als het beestje komt te sterven omdat ik vind dat ik het niet kan regelen op kantoor.

En daarenboven: er blijft een verschil tussen enkele uren later 's avonds na je werk gaan en pas daags nadien, of twee dagen later, of van 't weekend. Er bestaan dierenartsen van wacht, de meeste dierenklinieken hebben sowieso een wachtdienst, dus het feit dat je later thuis komt lijkt mij geen excuus. Eigenlijk vindt ik dat er geen excuses zijn. Er zijn overal wel dierenartsen te vinden, desnoods neem je een taxi als je geen auto hebt, maar ik zie geen enkel excuus om pas 48h na het vaststellen dat je konijn ziek is naar de dierenarts te gaan.

Dit uiteraard los van de situatie waarover dit topic in de eerste plaats gaat. De voorbeeld die ik aanhaal zijn daarop niet van toepassing, hoop ik.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie ik was mijn wachtwoord kwijt..

Nadat ik de dierenarts had gebelt begon ze weer te eten en te drinken en vrolijk rond te rennen ^^ dus toen had ik de dierenarts afbelt.

Nu 2 weken later ben ik vandaga naar de spoedkliniek gegaan omdat ze sinds gister niet at en niet dronk. Haar kiezen zijn te lang dus nu moet ze met dwangvoeding (olvarit) en ze hebben me pijnstillers meegegeven.

Ik geef haar ook water via het dwangvoeding spuitje omdat ze echt te suf was nadat ik thuis kwam van het werk ze op haar zij lag.

Ik had haar toen alleen maar water via de spuit gegeven en wortel olvarit en nu gaat het gelukkig beter.

Ik had nog een vraagje moet ik haar om het uur water geven via het spuitje en ook voeding (dwangvoeding ) ? of maar 3x per dag ?

Geplaatst:
Ze hebben de kiezen niet afgeslepen? Ik vind dit echt niet goed klinken als ze suf is dan moet ze echt veel pijn hebben. Ik zou in dit geval echt terug gaan naar de DA.

Nee ze hadden het apparatuur er niet voor. De dierenarts is in het weekend gesloten dus ik kan pas maandag haar kiezen laten knippen.

En ze is echt heel suf ja ze ligt alleen maar en ze begint steeds meer op dr zij te liggen

Geplaatst:
Nee ze hadden het apparatuur er niet voor. De dierenarts is in het weekend gesloten dus ik kan pas maandag haar kiezen laten knippen.

En ze is echt heel suf ja ze ligt alleen maar en ze begint steeds meer op dr zij te liggen

Niet laten knippen!

Laten slijpen en anders een andere dierenarts zoeken.

Van knippen kunnen kiezen gaan splijten en blijven er scherpe randjes achter die wondjes kunnen veroorzaken.

Ook zorgen dat het konijn een roesje krijgt, omdat ze zonder dit absoluut niet goed genoeg achterin kunnen kijken / komen.

Geplaatst:

Een konijn dat zo suf is en steeds gaat verliggen komt niet alleen van simpelweg haakjes.

Je hebt meer medicatie nodig namelijk darmstimulerende middelen en dwangvoeding met vezel. Olvarit gaat in dit geval niks doen en heeft het konijn niks aan.

Ik zou een goede konijnkundige dierenarts op zoeken, als het al niet te laat is, want liggen en spartelen ken ik alleen in geval van stuipen.

Geplaatst:

Ik zou me heel erg schuldig voelen als ik jou was, want echt ondernemend was je er niet in..

Sorry hoor, maar we adviseren hier allemaal zsm naar een dierenarts te gaan, en jij kijkt toe hoe ze ligt te stuipen en vraagt ondertussen HIER wat dat is???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .