Sonja1990 Geplaatst: 1 augustus 2012 Geplaatst: 1 augustus 2012 Hallo allemaal, Ik denk dat mijn konijntjes vachtmijt hebben. Vos heeft hele rare kalige plekken op haar rug en kleine wondjes, Jill heeft een grote kale plek op haar keeltje en Muts heeft allemaal uitstekende plukken haar op zijn rug richting zijn kontje. Nou weet ik niet 100% zeker of het vachtmijt is, maar als ik de foto's op internet zie zijn het precies de plekken die Vosje ook heeft. De plek van Jill is kaal en ziet er rood/geirriteerd uit. En muts heeft op zich niet veel last, alleen vind hij het niet prettig als ik al die plukken haar er zachtjes uit aai met mijn handen. Sores is tot nu toe *Klopt af* het enige konijn wat nergens last van lijkt te hebben. Maar nu is mijn vraag, ik heb Jill en Vosje deze week met Stronghold behandeld. Misschien dat het verstandig is om Muts daar ook maar mee te behandelen. Maar nou las ik op internet ook dat je het konijn schoon moet maken. Nou las ik iets over vlooienspray, maar vraag me af of vlooienspray helpt tegen Mijt?Iemand adviezen, Houd veel van beestjes maar niet beestjes die mijn lieve konijntjes kaal maken. :bad:
angela12 Geplaatst: 1 augustus 2012 Geplaatst: 1 augustus 2012 (aangepast) ik heb shampoo van de dierenarts gehad toen mijn konijn mijten had. dat heeft bij mij heel goed geholpen .het heet defencare shampoo en is ook op de site van medpets te verkrijgen.ik heb mijn konijn toen niet gewassen omdat het midden in de winter was maar ik heb wat met die shampoo zeg maar een sopje gemaakt en toen met een washandje alle kale plekken behandeld en dan hem weer droog gemaakt.binnen een paar weken begon zijn vacht weer te groeien en hierna is het bij mij niet meer teruggekomen.het hok heb ik ook met de shampoo schoongemaakt en laten drogen. 1 augustus 2012 aangepast door angela12
Aanbevolen berichten