jufmarja Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Hoi lieve konijnenliefhebbers!Ik had een dwerghangoor Kruimel, helaas is een week geleden overleden aan een acute aanval van E.Cuniculi. In totaal heeft zijn (zichtbare) strijdt 10 uur geduurd. 's Morgen niets gemerkt. Hij heeft gewoon in de ren gespeeld. Om 14.00 uur even naar huis gegaan om hem even los te laten. Hij wilde naar me toekomen in zijn hok maar dit kon hij niet meer. Dierenarts laten komen en meteen laten behandelen. Kruimel was inmiddels helemaal verlamd en kreeg steeds stuiptrekkingen. Hij heeft daarna lekker warm op mijn buik onder een deken gestreden voor zijn leven. Deze weg was verschrikkelijk. Uiteindelijk is hij 's nachts ingeslapen. Ik mis hem enorm en het is zo stil in huis.Na zijn overlijden heb ik zijn hok (3 etage flat) helemaal schoongemaakt en ontsmet met pure chloor. Alles is gereinigd van top tot teen. Omdat ik bang was dat mijn konijnen buiten het ook zouden krijgen.Weet iemand wanneer ik misschien weer een ander konijntje kan nemen? Hoe lang kan die spore aanwezig blijven?Is er een grote kans dat het is huis blijft zitten?Ik had Kruimel nog maar 3 weken, ik zou hem laten castreren en daarna zou hij gekoppeld worden aan zijn zusje. Helaas heeft dit niet mogen gebeuren...Alvast bedankt,Marja
Aanbevolen berichten