Freaky Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Hallo allemaal,Ik ben vandaag lid geworden, en heb gelijk een hulp vraag met spoed.Mijn konijn freaky Kruising blauwe wener/ witte wener hebben we vandaag naar de dierenarts gebracht omdat ze in eens veel pijn had aan der achter poot. Toen ik keek leek er een giga wond te zitten. Mijn ergste verwachting werd dan ook beantwoord "een open bot breek".Nu heb ik twee optie gekregen en moet morgen de knoop door hakken.Het is of haar inlaten slapen of poot amputatie.Nu is mijn vraag zijn hier ervaringen met poot amputatie? en wat zouden jullie doen, Ze is drie jaar oud iets aan de zware kant.KIm
Solfide Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Narcose met 3 jaar is geen probleem, nog relatief jong konijn hoor!Een konijn met 3 pootjes kan best nog een tijdje mee.Met overgewicht heb ik geen idee hoe dit zit met narcose behalve dat er waarschijnlijk wat meer nodig is. Als ze verder gezond is lijkt me dit niet zo'n issue.Let wel dat er bij amputatie een stukje nazorg komt kijken en eventuele aanpassingen aan de leefruimte.Maar ik zou persoonlijk haar de kans op een gelukkig leven op 3 pootjes gunnen.Sterkte met de beslissing nemen en ook bij deze toch een warm welkom op BB!
snuitje_pluisje Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Inderdaad ik zou het ook proberen, wat hierboven gezegd wordt^^Succes en sterkte met de beslissing.. Welkom!
PaulaW Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 ik zou ook voor amputatie kiezenze schijnen er prima mee te redden heb ik gelezensterkte met deze beslissing
Niek Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Ik heb ook vaker gelezen dat ze zich prima kunnen redden met 3 poten, dus ik zou ook voor amputatie kiezen.
Freaky Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Geplaatst: 30 juli 2012 Mijn hart zegt ook echt amputatie, maar mijn hoofd weet het niet. Ik kreeg net van iemand te horen dat 1 van haar konijnen als nog naar 8 maandjes is bezweken aan het gewicht (rug kon het niet meer aan). Heb nog nooit zo'n moeielijke beslissing moeten maken....
Solfide Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Inslapen kan dan altijd nog, volgens mij is de had ik toch maar veel erger om mee rond te lopen dan weten dat je er alles aan gedaan hebt en haar alsnog moet laten inslapen omdat ze het niet aan kan.En ik zou dr inderdaad den wel op dieet houden, zodat ze in ieder geval geen obesitats hoeft rond te hupsen op drie pootjes
Freaky Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Geplaatst: 30 juli 2012 Ze zat al op dieet;-) ze was al weer wat afgevallen, dus we zatten op de goede weg:)
Solfide Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Als de da vertrouwen heeft de operatie uit te voeren dan zou ik er serieus over nadenken dr te laten helpen
Ainariel Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Pfoe, wat een lastige beslissing die je moet nemen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar wil je wel heel erg veel sterkte wensen, want welke optie je kiest, het is een zware beslissing.
Freaky Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Geplaatst: 30 juli 2012 Ik wou even zeggen dat ik gekozen heb te amputeren lees zoveel goede verhalen en denk dat ik de gok gewoon ga wagen.Dat verdient ze! Morgen de dierenarts gelijk bellen als ze open zijn, hoop dat ze de nacht goed door komt de schat.
Niek Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Fijn dat je haar een kans geeft. Heel veel succes met haar en hou je ons op de hoogte?
Ainariel Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Super van je! Heel erg veel sterkte morgen. En beterschap voor Freaky
PaulaW Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 wat fijn dat je Freaky een kans geeft heel veel sterkteen hoop dat je ons op de hoogte houd hoe het met freaky gaat
Freaky Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Geplaatst: 30 juli 2012 Ik hou jullie zeker op te hoogte!!! :yes: Zal ook wel vaker te vinden zijn op het forum:)
Freaky Geplaatst: 31 juli 2012 Auteur Geplaatst: 31 juli 2012 Net de dierenarts gebeld, dus hier komt een kleine update:Ze moet een nachtje blijven bij de dierenarts, dit omdat ze in een geinfecteerde wond heeft en ze moet hiervoor24 uur aan de antibiotica. Morgen zal ze dan geopenreerd worden. Vind het allemaal heel erg spannend en we hopen op het beste.
Solfide Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 We duimen voor jullie dat alles goed gaat en ze snel mag helen
Evee Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Spannend! Hopelijk verloopt de operatie goed.Waarschijnlijk zal ze wel even moeten wennen aan het lopen op 3 pootjes, maar konijnen kunnen er goed mee leven. Zorg wel dat haar leefomgeving er op is aangepast, dat ze overal makkelijk bij kan en er zeker in het begin niet te veel obstakels in de weg staan.
PaulaW Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 dat is zeker spannend ik duim dat alles goed gaat komenen jij sterkte met het afwachten dat zal niet mee vallen
Stamper2011 Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Wat ontzettend spannend allemaal. Ik zal ook voor je duimen dat alles goed zal komen.Sterkte!
Freaky Geplaatst: 31 juli 2012 Auteur Geplaatst: 31 juli 2012 Dank je Evee. We zijn het huis/ hok revalidatie proef aan het maken en vanaf daar kijken we verder.
Lonja Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Wat fijn voor Freaky dat je hem deze kans wilt geven.Sterkte en we duimen op een goede afloop!
Aanbevolen berichten