Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké, dus Niblet is al een dikke 2 maand geleden ingeënt. En alles is vrij normaal. Van morgen deed hij nog binkies en zit hij trouwens lekker te smullen. Ook keutelen gebeurt normaal.

Maar sinds gisteren zijn dus zijn oogranden rood/roze, het is sinds gisteren niet verergert of verbeterd. Ik ben nog niet naar de dierenarts geweest omdat hij zeer normaal gedrag vertoond. Zodra hij niet meer eet/loom ligt is het direct naar de dierenarts? Ik wil eerst dat zijn eigen imuumsysteempje zijn werk doet.

Enig idee wat het zou kunnen zijn. Ik sluit door de inenting zo goed als Myxomatose uit, ik denk dat het eerder een ontsteking aan de oogjes zou zijn. Enige tips om het te onderhouden?

Geplaatst:
Is hij wel met de nieuwe enting geënt? De oude werkt maar ongeveer twee maanden.

Met ontstoken ogen heb ik geen ervaring :)

Ja het zijn de nieuwe, want deze worden nu apart verpakt.

Geplaatst:
Zit er niets in zijn ogen? Zat eerst te denken aan een reactie op de enting, maar na 2 maanden lijkt me dit niet waarschijnlijk. Zijn de oogballen verder wel normaal, of heeft hij ook traanogen / slijm in de hoeken?

Heel af en toe heeft hij witte puntjes (=slijmpjes) in zijn ogen en in de ooghoeken, is altijd al zo geweest en wrijf die er soms uit als ze in het ooghoekje zitten. Het ziet er voor mij niet abnormaal uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .