SharonS Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Hallo allemaal, Ik en mijn vriend merkten dat ons konijntje G vanaf maandag kleinere keutels ging leggen. Op woensdag werd het helemaal erg en besloten we hem geen droogvoer meer te geven. Hij is nu in de rui en we plukken hem dagelijks. Donderdag merkten we dat hij helemaal niet gedronken had, hij heeft normaal een spuitfles en toen hebben we een bakje erbij gezet. Hij dronk nog steeds niet en we besloten hem met een spuitje water te geven.. Hij heeft een aandoening aan zijn kiezen waardoor de haakjes vaak terugkomen en we ondertussen erg ervaren zijn met dwangvoeren.. Hij dronk nu echter bijna helemaal niet uit het spuitje.. We dachten weer aan haakjes en zijn vrijdag gelijk naar de dierenarts gegaan. Die heeft gekeken, maar G heeft geen haakjes en leek verder ook in orde. Had enkel wat verhoging, maar dat kon ook door het weer komen, is natuurlijk erg warm geweest afgelopen dagen.. We hebben al aan van alles gedacht: beginnende verstopping, haakjes of een zonnesteek (hitteslag)Wij weten het ondertussen echt niet meer. Voor de rest is hij gewoon vrolijk, hij speelt, eet, rent, is ondeugend en je merkt verder eigenlijk niets.. Hij drinkt alleen niet.. Heeft iemand ideeen of ook zoiets meegemaakt?Alvast bedankt voor de reacties!
KoenSilvertant Geplaatst: 29 juli 2012 Geplaatst: 29 juli 2012 Je kunt hooi thee maken?Kook wat water, doe er een pluk hooi in, laten trekken, zeven en afkoelen en je hbt hooi thee (:
SharonS Geplaatst: 29 juli 2012 Auteur Geplaatst: 29 juli 2012 Dat helpt ook niet.. DA had ook al gezegd om er een beetje ananassap of roos vice doorheen te doen maar zelfs dit helpt niet.. :(Ik kom net thuis en hij heeft weer de hele dag niets gedronken...
Yicke Geplaatst: 30 juli 2012 Geplaatst: 30 juli 2012 Onze FH drinkt eigenlijk nooit. Niet uit een bakje, niet uit diverse modellen drinkbussen. Hij heeft altijd water in verschillende vormen ter beschikking maar komt er niet aan. Ik denk dat hij zijn vocht haalt uit alle groenten die hij eet op een dag. Als het heel warm is krijgt hij extra witloof om genoeg vocht binnen te hebben.Gelet op de hoeveelheid dat hij plast op een dag krijgt hij duidelijk genoeg vocht binnen.Krijgt jouw konijn vochtige groenten? Misschien heeft hij zo genoeg vocht binnen? Plast hij nog?
SharonS Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Geplaatst: 30 juli 2012 Onze FH drinkt eigenlijk nooit. Niet uit een bakje, niet uit diverse modellen drinkbussen. Hij heeft altijd water in verschillende vormen ter beschikking maar komt er niet aan. Ik denk dat hij zijn vocht haalt uit alle groenten die hij eet op een dag. Als het heel warm is krijgt hij extra witloof om genoeg vocht binnen te hebben.Gelet op de hoeveelheid dat hij plast op een dag krijgt hij duidelijk genoeg vocht binnen.Krijgt jouw konijn vochtige groenten? Misschien heeft hij zo genoeg vocht binnen? Plast hij nog?Hij krijgt elke dag wel groente ja.. Wel goed om te lezen dat er dus konijntjes zijn die minder drinken.. Hij plast ool genoeg elke dag..Kom net thuis en hij heeft weer niets gedronken.. Misschien dat zijn gedrag of behoeftes veranderd zijn? Hij is 4 weken geleden gecastreerd, misschien komt het omdat zn hormonen ook een beetje aan het schommelen zijn?Ik houd hem in ieder geval goed in de gaten, zolang hij de rest wel normaal doet denk ik dat er dan niks aan de hand is..
Yicke Geplaatst: 31 juli 2012 Geplaatst: 31 juli 2012 Geen idee of hormonen een verschil maken qua drinkgedrag.Drinken is niet direct noodzakelijk voor konijnen, in de vrije natuur hebben ze ook niet altijd toegang tot water. Genoeg vocht binnen krijgen is dat wel. Als je konijn nu dus veel vochtige groenten eet, dan zal hij mijns inziens genoeg vocht binnen krijgen zo.Toen Ralph nog brokken kreeg (toen we hem pas hadden), dronk hij wel van zijn fles. ik ben er dus gerust in dat hij drinken kan vinden als hij dorst heeft, maar gewoon nu genoeg heeft aan het witloof en de peterselie. Zolang hij goed blijft plassen en de keutels niet uitdrogen lijkt het mij niet bijzonder gevaarlijk.
Aanbevolen berichten