Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toch maar even een topicje openen. ;)

Ik heb 4 konijnen, die per koppel in een hok zitten. 2 daarvan viel me al een tijdje op dat die erg veel drinken. Ik weet alleen niet precies welk konijn dat was , maar had het vermoeden dat Wieweet dat was aangezien ik haar vaak zie drinken en elke keer als ik met haar getraind heb ook. Het is een behoorlijk grote waterbak (stuk groter als van de andere 2) en als ik hem savonds helemaal vul is hij sochtends rond een uur of 11 echt droog (op).

Maar goed nu plast Sjors dus erg veel, gisteren bijv heb ik hem 3 keer een flinke plas zien doen terwijl zoveel heb ik ook niet naar ze gekeken.. ;) Maar nou zag ik gisteren al dat zijn kont en stuk van zn staart nat is van de plas. Vandaag weer of nog steeds dus heb hem weer even goed bekeken. Hij heeft ook boven zn staart een kaal stukje, maar verder zag het er schoon uit, behalve dat het gewoon naar plas rook. Ik heb zn kont toch maar even met water schoongemaakt. Maar zodra ik hem in het de badkuip zette kwam er alweer een plas uit. Zijn plasjes hebben ook eigenlijk haast geen kleur, lijkt wel water.. Ik vind het wel wat vreemd maar echt zorgen maak ik me ook niet want hij is levendig (ja zelfs met dit weer), hij eet goed, hij keutelt normaal, ziet er goed uit, hij laat geen plas lopen, heeft er verder wel controle over, want ziet er gewoon normaal uit als hij aan het plassen is.. Nouja ik ben benieuwd wat en of jullie er wat van kunnen zeggen. :)

Geplaatst:

Als mijn konijnen meer gingen drinken en plasten was het meestal een teken dat de EC weer de kop op stak.

Dus ik zou het toch maar in de gaten houden. OOk al heeft jouw konijn verder geen klachten.

Het kan natuurlijk ook een blaasontsteking zijn maar dat heb ik hier nooit eerder bij mijn konijnen gehad.

Knuffels Belleke

Geplaatst:

oow bah hou op.. :( Ik schrok wel even vanmiddag dacht dat ik zo'n korrelvormig ding in zn oog zag, goddank was het maar een vliesje op het oog.. :pp ja je gaat wel dingen bedenken

Geplaatst:

Is het vele drinken iets wat opeens begonnen is, of was het altijd al?

Ik heb een voedster die ook heel erg veel drinkt, maar dat doet ze al haar hele leven en ze is verder gezond, ze drinkt blijkbaar gewoon graag.

Als het iets van de laatste tijd is (dus duidelijk verschil in drinkgedrag) dan zou ik er naar laten kijken als ik jou was. Verandering in het drinken is hier een reden om de boel goed in de gaten te houden.

Dat de plas bijna geen kleur heeft is ook niet zo gek met dat vele drinken.

Geplaatst:

Ja ik moet dan eerst maar eens zeker weten of het alleen Sjors is, want ik zie Wieweet ook veel drinken... Dus misschien maar ff apart van elkaar een dagje, wel met hekje ertussen dan, anders kom ik er nooit achter.

Geplaatst:

Klinkt precies hetzelfde als Daizy, die bleek een blaasontsteking te hebben. Ook natte kont, stonk enorm en waterige kleur. Sowieso zou ik naar de da gaan, die natte vacht irriteert door de ammoniak in urine, en een natte kont hoort niet.

Geplaatst:

Bedankt Nouck. Ik ga even wat urine in een spuitje opvangen en dan maandag naar de DA brengen zodat ze kunenn kijken of het een blaasontsteking is en zo nodig gelijk AB mee kunnen geven. Scheelt weer een hoop stress.

Geplaatst:

Ik ga zo toch naar de DA met Sjors en de urine. Alleen beetje stom vraagje, maar zou ik van te voren nog z'n kont schoon maken of juist laten? En Wieweet, zou ik die ook mee nemen? of zelfs urine opvangen als dat lukt?

Geplaatst:

Nou niet zo goed nieuws :(

Urineonderzoek kwam niks uit, dus ze hebben bloed afgenomen, waarschijnlijk is het iets met de nieren. De DA vond hem ook wat aan de dunne kant. Morgen belt ze me op, dan krijg ik uitslag.. pff ff spannend hoor.

Geplaatst:

Nou bloedonderzoek kwam niks uit, dus weer terug en rƶntgenfoto laten maken, en wederom was er niks op te zien. komt ook omdat hij een kleine blaas heeft en elke keer had hij zich helemaal leeg geplast tijdens het vervoeren. (kranten waren ook helemaal nat)

Kortom, een hoop geld kwijt, niks wijzer. Aan de andere kant weet ik nu dat er niks ergs is. Nu dus gewoon wachten en goed in de gaten houden of het zelf over gaat of dat er in ieder geval geen bloed uitgeplast wordt of andere symptomen. ;)

Geplaatst:

oowja kwam ook bij omdat zijn darmen helemaal vol waren dat er weinig op te zien was, maarja.. het is een konijn he.. zou niet best zijn als die leeg zouden zijn.

Geplaatst:

Ik zal dan maar reageren. Kunnen ze niet zijn blaas bekijken of het daar aan ligt? Misschien is het gewoon een konijn dat veel drinkt. :P heeft hij altijd zoveel gedronken? Of komt dit zomaar "opzetten"? een blaasontsteking is uitgesloten? ik hoop dat het snel duidelijk is wat je konijntje heeft.

Geplaatst:

ja blaasontsteking hebben ze uitgesloten door het urineonderzoek, de blaas is wss ook goed want ze hebben een rƶntgenfoto gemaakt ervan.

Maarja het probleem is niet verholpen. Net heb ik weer uierzalf gesmeerd op de kale plek, maar zag nu ook dat zijn buik ook helemaal kaal wordt.. En heb alleen even met de getraind maar ik zag hem meteen alweer een flinke plas laten en de waterbak die ik vanochtend nog helemaal gevuld had was nu echt leeg en hij maar de hele tijd in de bak ruiken of er echt geen water meer was... Dus nadat ik weer water erin had gedaan ging hij gelijk weer drinken.

Enige optie is nog om Sjors een hele ochtend bij de DA te laten zodat ze een foto maken als hij niet geplast heeft, maar ik weet niet of dat nou echt zinvol is hoor.. Of een holistische dierenarts?

Geplaatst:

haha Dollie da's grappig, ik heb het er net met Iris over, over ec, zij zei ook al misschien moet je sowieso een kuur panacur geven.. Hij is pas 3 jaar.

Geplaatst:

Ik ben een paar dagen weg geweest maar t is nog steeds zo. Anders maak ik morgen wel wat foto's ja ik weet ook niet. Maar ik zag nu dat hij een soort wondje heeft aan beide kanten van zn penis.. Ik snap niet hoe dat nou weer kan, de DA ziet me alweer aankomen.. Damn wat is dit, ik ga morgen wel overleggen iig voor ec, maar ik weet t niet hoor..

Geplaatst:

Ik weet het niet, het viel me nu ineens op, mja misschien zie ik nu sowieso wel spoken hoor.Daarom zou ik morgen wel een foto maken ook sowieso van de buik enzo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .