Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb sinds een weekje een konijntje van 7a 8 weken.

Ik heb de laatste 2 dagen ondekt dat mijn konijntje geluid maakt tijdens het liggen. Soms lijkt het piepen en dan weer knarsen lastig te zeggen. Ik weet niet of hij het al langer doet omdat het de laatste 2 dagen mooi weer is en ik nu buiten zit. Hij doet dit echt alleen wanneer hij lekker ligt en zelfs in onspannend lig stand. Verder eet en drinkt hij goed. Overdag is hij rustig door de warmte en wanneer het sochtends en savonds koeler is, is hij erg actief rent en springt lekker door zn ren en hok. En is er nieuwschierig.

Kan het een soort onspanning of snurken zijn omdat hij dat alleen doet tijdens het liggen? Vaak als hij eventjes ligt nooit meteen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen maak me best zorgen.

Geplaatst:

Er zijn konijnen hier op het forum die knarsetanden als ze blij zijn of zeer ontspannen..

Maar 7 weken is nog wel aan de jonge kant voor een konijn om bij zijn moeder weggehaald te worden..

Geplaatst:

Ja vond ik zelf ook ik heb hem uiy een dierenwinkel en deze was 1 van de laatsten. En ik vind het moeilijk schatten want het is een teddy dwerg. Vond hem wel lang haar hebben voor zo jong ik gok zelf dat die 8a 9 weken is.

Ja ik dacht zelf ook zoiets maar ik kom er niet wijs uit of hij nou knarsen of aan het piepen is. Want als ik hem aai hoor ik duidelijk knarsen maar elke keer als ik hem dat geluid hoor maken en ga kjjken stopt hij.

Geplaatst:

Knarsetanden kan een teken van pijn zijn, maar dan zou hij dit denk ik niet alleen tijdens het liggen moeten doen. Knarsen kan dus ook een teken van ontspanning zijn en aangezien je schrijft dat hij het vooral in rust doet, zou dit goed mogelijk kunnen zijn.

Als je twijfelt zou je een konijn kundige da kunnen raadplegen.

Niet alle diertjes uit de dierenwinkel mankeren iets hoor ;)

Ik zou je teddy wel lekker kort knippen. Dan heb je het minste onderhoud, wat goed voor jou en je konijn is. Vooral met dit weer zou ik het lekker kort houden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .