Nouck Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Afgelopen donderdag rook Daizy ineens niet zo fris. Ik heb haar maar s omgedraaid, en toen zag ik dat haar staartje nat was van de urine. Omdat ze ook plastic had gegeten, heb ik de da gebeld. Ik moest een en ander maar in de gaten houden. Gister weer bekeken, en toen was t natte gebied al iets uitgebreid. Ik heb toen een aantal natte plukken weggeknipt en een beetje droog gemaakt met een washandje.Vandaag kwam ik om 15u thuis van t werk. Het hele huis stonk, en Daizy dus maar weer bekeken. Ja hoor, de hele onderkant plus poten drijfnat. Heb dus meteen de da gebeld en die wilde het toch ook wel even zien.Daizy was zo nat dat hij het teststaafje gewoon op haar kon wrijven. Die sloeg groen uit.; blaasontsteking. Daizy kreeg twee injecties, een ab en een ontstekingsremmer. Morgenochtend moet ik beginnen met de ab: enrofloxoral drops. Ik heb dus meteen maar een fruithapje gekocht om t door te mengen.Nu is alleen t punt nog, hoe krijg ik haar t beste droog?
elnienkjo Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Als het goed is hoort ze het zelf droog te maken. Eventueel kun je haar even wassen met een washandje of in het ergste geval in een klein laagje handlauw water en daarna heel goed afdrogen, maar of dit heel verstandig is met een blaasontsteking.
Nouck Geplaatst: 22 juli 2012 Auteur Geplaatst: 22 juli 2012 Het was te nat om zo te laten, t velletje was zichtbaar. Ik heb haar met een washandje schoongemaakt en toen goed gedroogd. T was vanochtend al stukken beter! Tot nu toe eet ze de ab in een fruithapje. Hoop dat t zo blijft
Stamper2011 Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Hoe gaat het nou met Daizy? Wat goed dat ze de ab in een fruithapje eet. Ik hoop voor je dat dit zo blijft. Dat scheelt toch een hoop stress en gedoe.
Nouck Geplaatst: 23 juli 2012 Auteur Geplaatst: 23 juli 2012 Lief dat je t vraagt :-) ze slobbert het fruithapje netjes op, dus dat gaat goed! Gister was dr kontje al een stuk beter, vandaag nog niet gekeken. Mevrouw zal wel wat in gewicht toenemen met twee keer per dag die zoetigheid maar goed. Dan maar weer op dieet als t potje ab leeg is
Stamper2011 Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Wat fijn voor je dat haar kontje gisteren al een stuk beter was en dat ze het fruithapje netjes op eet.Ik heb mijn voedster net een maand lang elke avond fenbendrops moeten geven. De enige manier om dat bij haar naar binnen te krijgen was door het door een beetje verse banaan te prakken. Ook daar zit veel suiker in maar ik heb niet het idee dat ze er van aangekomen is.
Elvje Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Hier gaat mijn prioriteit ook naar het stressloos naar binnen krijgen van medicatie, omdat deze diertjes al zo stressgevoelig zijn. En als ze al ziek zijn, kan je dat er al helemaal niet bij hebben, naar mijn idee. Ze zijn hier nu op een dieet om de perenprut grammetjes er af te krijgen na ook een maand behandeling voor EC. In ieder geval fijn dat de fruithapjes werken en dat het beter met haar lijkt te gaan! Hopelijk zet deze lijn zich verder door.
Nouck Geplaatst: 23 juli 2012 Auteur Geplaatst: 23 juli 2012 Nog bedankt voor de tip hoor, dat had ik ergens anders al gelezen dat jij dat zo deed. Inderdaad, die strijd moet je niet hebben. Ik moet t ook alleen doen, want woon alleen. Das al amper te doen met maar twee handen
Elvje Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Het is gewoon voor alle partijen fijn. Bij mijn rammetje krijg ik de medicatie er wel in, maar bij m'n voedstertje is het een enorm gevecht. Van kwelling naar feest
Aanbevolen berichten