peppinohe Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Hallo,ons konijn is een rammetje van nu 3,5 maand en wij hebben hem sinds 1,5 maand. Alles is tot nu toe goed gegaan alleen hebben we nu het idee dat hij erg futloos is en weinig actief. Eerst was hij heel de dag in de weer, rond lopen maar ook met speeltjes bezig zijn, en sinds gisteren blijft hij het grootste deel van de dag in zijn kooi liggen. Tot eergisteren had hij nog een goede eetlust (kwam aangerend zodra hij hoorde dat er eten werd gepakt) maar dat is sinds gisteren ook afgenomen en sinds vandaag vind hij niks meer interessant (geen biks maar ook geen groente oid). We hadden het idee dat hij gisteren heel veel jeuk had en waren bang dat hij misschien vlooien ofzo had maar sinds vandaag is hij niet meer aan het krabben. We hebben goed gekeken en voor zover wij kunnen zien is er niks afwijkend, niet aan zijn vacht en oren. We vroegen ons af of iemand ooit hetzelfde mee heeft gemaakt en of we ons nu zorgen moeten maken?Groetjes P en E
Sher Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Een konijntje dat niet eet loopt gevaar. Eet het ventje helemaal niet meer?
peppinohe Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Geplaatst: 18 juli 2012 Het is een dwergje met een kooi van 0,6 bij 1 meter maar het hok staat altijd open dus hij kan overal naartoe (we wonen gelijkvloers), we stoppen hem pas in zijn hok als we allebei weg zijn of gaan slapen..
HumpieDotje Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Sinds wanneer eet hij al niet meer? Drinkt hij nog wel? Voelt z'n buikje opgezet?Als hij dus al sinds vanochtend niet meer heeft gegeten DA bellen.
peppinohe Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Geplaatst: 18 juli 2012 Hij heeft vanmorgen nog wel gegeten goed gegeten en we hebben hem zonet een klein beetje biks gegeven en dat gaat ook goed, drinken doet hij sowieso goed. Normaal kwam hij echter aanrennen zodra je het eten ging pakken, de kast open deed of bezig was in de keuken. Nu ligt hij alleen maar in zijn hok, meestal languit..
Sher Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Zelf zou ik morgen de da bellen (als die konijnkundig is). Volgens mij hoort een konijn gewoon enthousiast te eten. Als ze niet meer eten is het tijd voor alarm, maar als ze niet goed eten maak ik me zorgen.
peppinohe Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Geplaatst: 18 juli 2012 Ja gaan we ws doen, we hebben een beetje op internet rond gekeken en daar hebben ze het ook over de dikke buiken ziekte. We hebben even gekeken en hij heeft inderdaad een beetje een opgezet buikje. Samen met de symptomen zou dat wel de oorzaak kunnen zijn. Er stond bij dat hooi eten kan helpen maar morgen voor de zekerheid toch maar aan de DA vragen.
Sher Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Is er nog naar het konijn gekeken? Gaat het goed?
Aanbevolen berichten