Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar ik hoop toch dat iemand mij kan helpen

Sinds enkele weken heb ik 2 nijntjes.

2 weken geleden ben ik naar de da geweest voor hun inentingen.

Toen zag ik dat ons ene konijntje een kaal plekje had naast zijn neus.

De da zei het even aan te kijken, dat het gewoon een wondje kon zijn.

Nu zag ik gisteren dat hij inmiddels 3 van die kale plekken heeft met kleine korstjes erin.

Ik heb al wat rond gekeken op internet, en heb zelf het vermoeden dat het schurft is.

Maar ik vind het erg raar dat mijn ander nijntje nergens last van heeft...

Ik heb er een foto van genomen, maar ik krijg het niet voor elkaar om die foto in mijn bericht te doen!

Iemand een tip hoe ik de foto hier kan plaatsen?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

De foto moet je eerst ergens uploaden: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?26401-Hoe-plaats-ik-een-foto

De plekjes met korstjes zouden heel goed een reactie op de enting kunnen zijn. Staat gewoon vermeld als bijwerking in de bijsluiter:

"Na infectie met virulent myxomavirus kunnen sommige gevaccineerde dieren enkele zeer kleine zwellingenontwikkelen, met name op de haarloze delen van het lichaam, die snel korstjes vormen. De korstjes verdwijnen doorgaans binnen 2 weken nadat de kleine zwellingen zijn ontstaan. Deze korstjes worden uitsluitend waargenomen bij dieren met actieve immuniteit en hebben geen invloed op de algemene gezondheidstoestand, de eetlust en het gedrag van het konijn."

Hier is er een topic over: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?58925-heftige-entings-reactie-of&highlight=entingsreactie

Geplaatst:

Oh ja voor de zekerheid zou ik het wel even aan de dierenarts voorleggen. Er zijn ook konijnen die na de enting syfilis krijgen of andere dingen door verminderde weerstand. Dus wel zeker iets om in de gaten te houden.

Geplaatst:

Dank je voor je antwoord!

Ik denk niet dat het van de inenting is omdat er al en vlekje was toen we naar de da gingen... dus het was er al voor de inenting...

Geplaatst:

Ongeveer een maand geleden kreeg mijn konijn ook kale, schilferige plekken op zijn oren en dat was vermoedelijk schimmel of mijt, wat erg besmettelijk is. Als je dat niet op tijd behandelt, kan je andere konijn er ook last van krijgen en kunnen ze er binnen de kortste keren helemaal onder zitten. Zeker even mee langs de da dus. ;) Succes ermee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .