Dragonclaw Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 Gister ben ik met Muffin naar de dierenarts geweest. Gewoon om de tandjes te controleren, nagels te knippen en inenten, vanavond gaat hij namelijk naar de oppas omdat wij twee weken op vakantie gaan. Maar tijdens het nagels knippen begon Muffin vreselijk te spartelen. Zo erg zelfs dat hij een van de nagels van zijn achterpoot er heeft uitgerukt (Of iniedergeval beschadigd) Het bloedde heel erg, en maar blijven spartelen. Het bloed zat overal, op de grond, behandeltafel, het zat zelfs op de muren! Uiteindelijk zijn ze dan toch allemaal geknipt en heeft Muffin z'n inentingen gekregen. Thuis heb ik zijn poot nog even (Op advies van de dierenarts) Met een stukje keukenrol afgedept. Ik heb het hok even goed schoongemaakt en heb hem in het bovenste stukje gelaten (Het hok heeft twee verdiepingen, maar ik wilde liever niet dat hij van het trappetje afliep) Vanochtend zat Muffin heel zielig in zijn nachthokje, waar hij bijna niet meer uit wilde. Het voer was ook minder interresant als normaal en normaal gesproken als ik hem roep komt hij vanzelf naar de voorkant van het hok. Vele klavertjes verder kwam hij dan toch naar zijn voerbakje om wat te eten. De wond zat wel mooi dicht en ik dacht dat hij zo sip was omdat hij nu minder bewegingsruimte had, dus ik zette hem even in de ren. Maar wat doet die deugniet, toen ik heel even met iets anders bezig was sprong hij over de ren heen (Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan, ik wist niet eens dat hij zo hoog kon springen) Toen ik hem terug wilde zetten, zag ik dat zijn pootje weer bloedde.Dus ik heb hem weer in het hok gedaan en zijn pootje afgedept. Er zit nog wel wat bloed aan het hok. De poot is nu weer redelijk dicht. Omdat hij vanmiddag weer zo depressief in zijn nachthokje zat heb ik toch het poortje maar opengedaan waardoor hij nu wel naar beneden kan. Muffin zet zijn pootje iets anders neer, en wast het pootje ook heel vaak. Sinds hij meer bewegingsruimte heeft is hij wel weer wat vrolijker, maar nog steeds niet helemaal de oude. Kan dit komen door de inentingen? De vorige twee kreeg hij twee prikjes en nu maar een. Kan het daaraan liggen? Heeft iemand misschien nog tips wat ik met zijn pootje kan doen? Moet ik het gewoon laten rusten? Of moet ik er iets omheen doen i.v.m. Infectiegevaar? Ik hoop echt dat er iemand tips voor me heeft, aangezien Muffin vanavond al naar een tante van me gaat die op hem zal passen als wij op vakantie zijn. Ik moet hem dus al twee weken missen en ik wil echt zeker weten dat het geen kwaad kan.
Lonja Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 Mogelijke bijwerkingen van de enting zijn anders (m.n. korstjes en bijkomende infecties als gevolg van lagere weerstand door enting)en zou je vandaag nog niet moeten merken.Dat je vorige keer twee prikjes had en nu maar één komt waarschijnlijk omdat ij vorige keer nog met het oude vaccin is geënt en nu met het nieuwe (Nobivac) deze is een jaar werkzaam.Ik denk dat hij misschien gewoon pijn heeft aan z'n poot en zich daarom rustiger houdt? En omdat hij vannacht opgesloten heeft uit de ren sprong, even bang dat hij weer opgesloten werd misschien?
Domino Geplaatst: 17 juli 2012 Geplaatst: 17 juli 2012 Doordat het nageltje weg is, ligt het zogenoemde 'leven' bloot en dat is erg gevoelig en best kwetsbaar. Goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.
Dragonclaw Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Geplaatst: 17 juli 2012 Even een update: Ik ben toch maar even met Muffin naar de dierenarts gegaan, ook omdat ik voelde dat zijn oren iets warmer waren dan normaal. De dierenarts was dat met me eens en heeft wat antibiotica gegeven. Daarna werd hij wel weer wat levendiger.Hij is nu een stuk vroklijker bij de oppas afgezet. Maar ik mis hem nu al.
Aanbevolen berichten